Centrul de îngrijire și asistență a persoanei cu dizabilități Comănești
Date de contact
Program de lucru
Pentru personalul care desfasoara activitate 8 ore / zi
Pentru personalul care desfasoara activitatea in schimburi
Centrul de Îngrijire si Asistenţă a Persoanei cu Dizabilităţi Comăneşti este un serviciu rezidenţial pentru persoane cu dizabilităţi, înfiinţat în cadrul procesului de restructurare/închidere a instituţiilor de protecţie specială destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi şi a fost finanţat de UE prin programul PHARE/2003/005-551.01.04.01 şi cofinanţare din partea D.G.A.S.P.C. Bacău.
CIAPD este serviciul social de tip rezidenţial care cuprinde un ansamblu de activităţi realizate pentru a răspunde nevoilor individuale specifice ale persoanelor adulte cu dizabilităţi, în vederea menţinerii/dezvoltării potenţialului personal.
CIAPD Comăneşti furnizează servicii sociale în baza Contractului de Servicii încheiat între DGASPC Bacău/CIAPD Comăneşti şi beneficiar. Contractul de Servicii exprimă acordul scris bilateral care produce efecte juridice, prin care se stipulează condiţiile în care se desfăşoară activităţile de asistenţă socială, drepturile şi obligaţiile fiecareia dintre părţi şi acordul de voinţă al acestora în vederea acordării de servicii sociale.
Conform acreditării şi legislaţiei în vigoare, CIAPD Comăneşti furnizează următoarele servicii sociale:
- Găzduire pe perioadă determinată;
- Servicii de asigurare a hranei şi suplimentelor nutritive;
- Asistenţă medicală şi îngrijire personală ;
- Servicii de recuperare şi reabilitare:
- kinetoterapie, masaj,
- asistenţă psihologică,
- consiliere socială,
- terapie ocupaţională/ergoterapie;
În cadrul Centrului de Îngrijire şi Asistenţă a Persoanei cu Dizabilităţi Comăneşti serviciile sunt fundamentate pe nevoile speciale şi de suport ale grupului ţintă, urmărind îmbunătăţirea calităţii vieţii acestora, dezvoltarea deprinderilor de autonomie personală şi socială, îmbunătăţirea şi menţinerea unei stări de sănătate fizică şi psihică în parametrii normali. In cadrul acestor servicii se va asigura o intervenţie specifică, individualizată în funcţie de tipul şi gradul handicapului, nevoia de viaţă independentă şi istoria personală a beneficiarului.
Centrul de Îngrijire şi Asistenţă a Persoanei cu Dizabilităţi este amplasat în comunitate, in proximitatea Spitalului orăşenesc Comăneşti, a Parcului “Ghica”, existând căi de access spre acestea, spaţii de parcare şi un cadru natural frumos. Terenul pe care se afla amplasat centrul a fost pus la dispoziţie de Consiliul Local Comăneşti, în baza unui acord de parteneriat şi a HCL nr.64/01.07.2005.
Pentru desfăşurarea activităţilor, CIAPD Comăneşti dispune de 17 dormitoare personalizate, camere cu o capacitate de 2-3 locuri, spaţii pentru prepararea/servirea mesei, săli pentru desfăşurarea activităţilor de recuperare (sală kinetoterapie, sală activităţi educative şi de terapie ocupaţională, cabinet psihologic, medical, de asistenţă socială, izolator medical, etc); pentru desfăşurarea activităţilor în aer liber – curte interioară, parc, teren de tenis şi stadion. Unitatea dispune de un pavilion mixt cu spaţii adaptate beneficiarilor în ideea încurajării mobilităţii şi autonomiei acestora. Clădirea deţine două căi de acces cu rampă atât în centru cât şi spre curtea interioară, ceea ce permite accesul tuturor beneficiarilor, inclusiv a celor imobilizaţi în fotoliu rulant.
Activităţile şi intervenţia se centrează pe îngrijire şi asistenţă, recuperare/reabilitare, integrare socială (încurajarea şi sprijinirea beneficiarilor de a menţine relaţia cu familia şi comunitatea locală), valorificând resursele şi potenţialul fiecărui beneficiar, prin respectarea standardelor de calitate. Activităţile stabilite sunt desfăşurate de către personalul responsabil conform Planului personalizat.În PP sunt specificate, cel puţin: serviciile şi activităţile care vor fi acordate beneficiarului, pe baza evaluării, programarea (zilnică, săptămânală, lunară), timpul aferent intervenţiei exprimat în ore/zi sau ore/săptămână, materialele şi/sau echipamentele necesare, modalităţile de intervenţie (individual/grup), data viitoarei revizuiri, concluzii, profesia şi semnăturile persoanelor care au efectuat evaluarea, precum şi semnătura beneficiarului sau, după caz, a reprezentantului său legal. În funcţie de nevoile individuale specifice ale beneficiarilor în cadrul CIAPD Comănești se desfăşoară activități de informare și asistență socială, activități de dezvoltare a deprinderilor de viață independentă, asistență și suport pentru luarea unei decizii, activități de integrare și participare socială și civică, individuale și de grup, în vederea dezvoltării potențialului personal al beneiciarilor.
În cadrul elaborării şi revizuirii PP, echipa multidisciplinară implică beneficiarul, ascultă şi ţine cont de opinia acestuia.
(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în „Centrul de Îngrijire şi Asistenţă a Persoanei cu Dizabilităţi Comăneşti” sunt persoanele adulte cu dizabilităţi.
(2) Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:
a) Acte necesare:
- Cerere din partea persoanei cu handicap/reprezentantului legal (tutore, curator)/rudelor de gradul I, soţ/soţie; Dacă nu există posibilitatea ca solicitantul să întocmească cererea, aceasta va fi redactată de către reprezentantul primăriei de domiciliu;
- Copii după: – BI/CI, certificat naştere și căsătorie ale solicitantului, certificat de naștere/deces al soţului/soţiei, hotărâre de divorţ (după caz); certificatele de naştere şi căsătorie ale părinţilor, ale copiilor;
- Acte doveditoare privind veniturile, respectiv adeverinţă de salariu, talon de pensie, adeverinţă de venit eliberată de organele financiare teritoriale, alte acte, după caz ale copiilor/ părinților solicitantului;
- Certificat de atestare fiscală (Taxe şi impozite / primăria de domiciliu);
- Anchetă socială eliberată de primăria de domiciliu;
- Dovadă eliberată de primăria de domiciliu, prin care se atestă că persoanei nu i s-au putut asigura alte servicii în comunitate, dacă are sau nu susţinători legali şi motivul pentru care aceştia nu o pot îngriji (în baza unei declaraţii a beneficiarului);
- Cazier judiciar;
- Acte medicale: examen psihiatric, VDRL, examen dermatologic, coproparazitologic, test HIV, radiografie plămâni, adeverinţă medicală care să precizeze dacă suferă de boli infecto – contagioase;
- Copie după fişa medicală de la medicul de familie;
- Certificat de persoană cu handicap – copie;
- Recomandare de la medicul de familie / specialist, pentru centrul potrivit tipului şi gradului de handicap;
- Raport de expertiză psihologică în vederea stabilirii capacității de autoconducție și administrare a bunurilor proprii;
- Cupon de pensie recent;
- Declaraţie notarială din partea solicitantului / aparţinătorului că nu există încheiat contract de vânzare – cumpărare cu clauză de întreţinere;
- Decizia de punere sub interdicţie judecătorească (dacă este cazul);
- Decizie de tutelă / curatelă (dacă este cazul).
După aprobarea cererii de instituţionalizare se mai solicită următoarele:
1) Acord de plată a serviciilor;
2) Declaraţie notarială a aparţinătorilor privind participarea activă în procesul de acordare a serviciilor sociale.