• Societatea civilă
  • Informații de interes public
  • Formulare
  • 983
Bacău, Condorilor 2, BC 600302, România
+40.234.585.071
+40.234.576.970
[email protected] [email protected]

Telverde
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
  • Acasă
  • Info
    • Organigramă
    • Informații de interes public
    • Anunturi angajare persoane cu dizabilitati
    • Cardul european pentru dizabilitate
    • Informare privind depunerea dosarelor persoanelor cu dizabilități
    • Regulament de organizare și funcționare a DGASPC Bacău
    • Furnizori servicii sociale publici și privați, servicii sociale acreditate
    • Acordarea de subventii pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dipozitive asistive
    • Formare profesională
    • Accesibilitate
    • COVID19
  • Organizare
    • Adulți
      • Serviciul de Evaluare Complexă și Vocațională a Persoanelor Adulte cu Handicap
      • Serviciul pentru Îngrijire de tip Rezidențial în domeniul Asistenței Sociale a Persoanelor Adulte
      • Biroul de Prestații Sociale pentru Persoane cu Handicap
      • Serviciul pentru Îngrijire de tip Familial în domeniul Asistenței Sociale a Persoanelor Adulte
    • Centre adulți
      • Centrul de abilitare si reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilitati Miorita Parincea
      • Centru de recuperare și reabilitare a persoanelor cu handicap Comănești
      • Centrul de îngrijire și asistență a persoanei cu dizabilități Comănești
      • Centrul de îngrijire și asistență a persoanelor cu dizabilități Costachi Negri Târgu Ocna
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Rachitoasa
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Dizabilități Târgu Ocna
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Handicap Ungureni
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Condorul
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Dărmănești
      • Centrul de Abilitare si Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati Pietricica
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Răcăciuni
    • Centre copii
      • Centrul pentru Servicii de Asistență Socială și Suport Comunitar
      • Centrul de ingrijire si asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Filipesti
      • Rețeaua de Apartamente „Casa Mea”
      • Centrul de Servicii Sociale Alexandra Onești
      • Centrul de Servicii Sociale Ghiocelul Bacău
      • Centrul Multifuncțional pentru tineri în dificultate Henri Coandă
      • Centrul Rezidențial PRO FAMILIA
      • Complexul de servicii sociale pentru intervenție în situații de urgență în domeniul protecției copilului Bacău
    • Copii
      • Centrul pentru intervenție în regim de urgență pentru copilul abuzat, neglijat, exploatat și părăsit în unitățile sanitare – Telefonul copilului – 983
      • Secretariatul Comisiei pentru Protecția Copilului Bacău
      • Complexul de servicii pentru intervenție specializată în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului Bacău
      • Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități
      • Centrul de Management de caz si Asistenta Maternala
    • Servicii comune
      • Serviciul Adopții
      • Achiziții Publice
      • Administrativ
      • Direcția Economică
      • Resurse Umane
      • Serviciul Juridic și Contencios
      • Serviciul Relații Publice, Petiții și sesizări
      • Serviciul strategii, proiecte și monitorizare
  • Știri
    • Comunicate de presă
    • Anunțuri
    • Angajare
    • Proiecte
    • Diverse
    • Discuții
    • Formare profesională
    • Anunturi angajare persoane cu handicap
  • Documente
    • Declarații de avere și interese
    • Rapoarte de activitate
    • Strategii
    • Organizare și funcționare
    • Formulare
      • Formulare persoane cu dizabilitati
      • Formulare Consiliere și Sprijin pentru părinți și copii
      • Formulare pentru protecția copilului
      • Formulare pentru persoane adulte
      • Formulare Resurse Umane
      • Formulare victimele violenței în familie
      • Formulare Relații cu Publicul, Petiții și Sesizări
    • Diverse
    • Protocoale
  • Proiecte
  • Sesizare
  • Contact

Centrul de îngrijire și asistență a persoanelor cu dizabilități Costachi Negri Târgu Ocna

Home / Organizare / Centre adulți / Centrul de îngrijire și asistență a persoanelor cu dizabilități Costachi Negri Târgu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna

Date de contact

  • Sef centru: Badurla Alexandra:
  • Adresa: Tg. Ocna, strada Tiseşti, nr. 45, judetul Bacau
  • Telefon: 0371.325.656
  • Fax: 0372.898.588
  • Email: [email protected]

Program de lucru

Pentru personalul care desfasoara activitate 8 ore / zi

  • Luni – Joi: 07.30 – 16.00
  • Vineri: 07.30 – 13.30

Pentru personalul care desfășoară activitatea în schimburi

  • Schimbul I: 08.00 – 20.00
  • Schimbul II: 20.00 – 08.00
  • Personal
  • Obiective
  • Activitati
  • Beneficiari servicii sociale si conditii de admitere

Click here to change this text

Beneficiarii serviciilor sociale.
(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în „Centrul de Îngrijire şi Asistenţă a Persoanei cu Dizabilităţi ” sunt:

  • persoane cu dizabilităţi aflate în situaţie de dificultate sau în risc de excluziune socială;

(2) Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:

  • acte necesare: cererea de admitere, acte de identificare şi stare civilă ale beneficiarului şi membrilor familiei, documente medicale, de asistenţă socială, acte privind veniturile, decizii judecătoreşti / notariale, etc.

b) criterii de eligibilitate:

  • necesită îngrijire de specialitate permanentă care nu poate fi asigurată la domiciliu;
  • nu se poate gospodări singură;
  • este lipsită de susţinători legali sau aceştia, datorită stării de sănătate / economice precare nu-şi pot îndeplini obligaţiile revenite;
  • nu are locuinţă şi nu realizează venituri proprii sau acestea sunt insuficiente pentru asigurarea unui trai decent în comunitate.

În urma evaluării, D.G.A.S.P.C. Bacău emite hotărârea privind stabilirea măsurii de internare, care se comunică persoanei în cauză, întreţinătorilor acestuia şi centrului.

La intrarea în centru, în urma evaluării iniţiale realizate de membrii echipei multidisciplinare, este încheiat Contractul de furnizare servicii, semnat de ambele părţi. Modelul Contractului de furnizare servicii se regăseşte în anexă la prezentul document.

Totodată în funcţie de veniturile, numărul de membri ai familiei se calculează contribuţia lunară a beneficiarului conform unei grile de calcul şi se semnează un Angajament de plată.

(3) Condiţii de încetare a serviciilor.

Sistarea serviciilor se efectuează în interesul beneficiarului, ţinându-se cont de evoluţia lui pe parcursul instituţionalizării în centru şi de rezultatele reevaluărilor realizate de membrii echipei multidisciplinare, cu respectarea prevederilor contractului de furnizare servicii.

Condiţiile în care sunt sistate serviciile pe o perioadă determinată de timp sunt:

  • la cererea motivată a beneficiarului în scopul ieşirii din centru pe o perioadă determinată, solicitându-se acordul scris al persoanei care îi va asigura găzduirea şi îngrijirea necesară pe perioada respectivă;
  • în caz de internare în spital, în baza recomandărilor medicului curant sau personalului medical din serviciul de ambulanţă;
  • comportamente ale beneficiarului considerate ca prezentând un anumit grad de risc atât pentru el cât şi pentru personal şi ceilalţi beneficiari;
  • în caz de transfer într-un alt centru/instituţie, în scopul efectuării unor terapii sau programe de recuperare / reabilitare funcţională sau de integrare / reintegrare socială pe perioadă determinată, în măsura în care aceste servicii nu sunt furnizate în proximitatea centrului;
  • în cazuri de forţă majoră ( cataclisme naturale, incendii, apariţia unui focar de infecţie, sistarea licenţei de funcţionare a centrului, etc. ) centrul stabileşte, împreună cu beneficiarul şi serviciul public de asistenţă socială pe a cărei rază teritorială îşi are sediul central, modul de soluţionare a situaţiei fiecărui beneficiar ( transfer în alt centru, revenire în familie pe perioadă determinată, etc.)
  • alte situaţii prevăzute în contractul de furnizare servicii încheiat între furnizorul de servicii şi beneficiar;

Principalele situaţii în care încetează / se sistează serviciile pe perioadă nedeterminată, precum şi modalităţile de intervenţie sunt următoarele:

  • la cererea beneficiarului care are prezervată capacitatea de discernământ, sub semnătură;
  • după caz, la cerea reprezentantului legal al beneficiarului lipsit de discernământ şi angajamentul scris al acestuia cu privire la respectarea obligaţiei de a asigura găzduirea, îngrijirea şi întreţinerea beneficiarului;
  • transfer pe perioadă nedeteminată în alt centru de tip rezidenţial / altă instituţie, cererea scrisă a beneficiarului / reprezentantului legal;
  • la recomandarea centrului rezidenţial care nu mai are capacitatea de a acorda toate serviciile corespunzătoare nevoilor beneficiarului sau se închide;
  • caz de deces al beneficiarului;
  • în cazul în care beneficiarul nu mai respectă clauzele contractuale, inclusiv din motive imputabile acestuia.

Centrul de Îngrijire și Asistență a Persoanelor cu Dizabilități ”C. Negri” oferă servicii de îngrijire și asistență de specialitate unui număr de 50 beneficiari.

Personalul centrului este impartiti pe diferite compartimente / servicii:

  • serviciul de asistenţa medico-sociala (medic, asistenţi medicali, pedagogi de recuperare) ;
  • serviciul de evaluare-recuperare-socializare (psiholog, asistent social, ergoterapeut, kinetoterapeut, maseur) ;
  • serviciul de coordonare si administratie (coordonator personal de specialitate, inspector de specialitate, referent resurse umane, administrator) ;
  • serviciul pentru prepararea şi servirea hranei (bucatari, muncitori necalificaţi) ;
  • serviciul de intreţinere (muncitor necalificat).

Obiectivele CIAPD Tg. Ocna vizeaza urmatoarele direcţii:

  • Depistarea, evaluarea şi stabilirea nevoilor fiecarui beneficiar, in vederea planificarii serviciilor necesare şi proiectarii unei intervenţii specifice.
  • Elaborarea şi implementarea de programe individualizate de ingrijire şi asistenţa pentru fiecare beneficiar.
  • Asigurarea de servicii de specialitate in funcţie de potenţialul beneficiarilor, a tipului şi gradului de dizabilitate.
  • Evaluarea şi monitorizarea continua a calitaţii serviciilor oferite.
  • Informarea şi sensibilizarea comunitaţii cu privire la problematica persoanelor cu dizabilitaţi.
  • Incheierea de parteneriate cu principalii furnizori de servicii sociale din comunitate, in vederea socializarii beneficiarilor şi oferirii de servicii specializate.

Activitaţile derulate in cadrul C.I.A.P.D. Tg. Ocna sunt programate in urma evaluarilor periodice ale beneficiarilor, realizate de catre membrii echipei multidisciplinare, in colaborare cu pedagogii de recuperare:

  • Activitaţi pentru formarea/dezvoltarea deprinderilor de autonomie personala (autoservire, autoingrijire, intreţinerea spaţiului de locuit)
  • Menţinerea unei stari bune de sanatate
  • Activitaţi de ergoterapie
  • Stimulare senzoriala
  • Activitati ludice simple
  • Activitaţi de meloterapie la nivel de grup
  • Suport psihologic/consiliere psihologica
  • Consiliere sociala
  • Activitaţi de recuperare prin masaj şi kinetoterapie
  • Activitaţi de socializare şi petrecere a timpului liber
  • Activitati de incluziune sociala

Servicii oferite

  • Servicii de îngrijire
  • Servicii medicale
  • Servicii de asistenţă psihologică
  • Servicii de asistenţă socială
  • Servicii de ergoterapie

Centrul de Îngrijire și Asistență a Persoanelor cu Dizabilități „C. Negri” Tg. Ocna asigură condiții corespunzătoare de oferire a serviciilor de îngrijire, în conformitate cu standardele minime de calitate, dispunând de o sală de servire a mesei amenajată funcțional și ușor de igienizat, facilitând siguranța și accesul tuturor beneficiarilor. Există un orar strict de servire a meselor ; hrănirea beneficiarilor se realizează pe grupuri mici, în vederea unei bune supravegheri a acestora precum și pentru însușirea de deprinderi adecvate de autoservire. Pentru persoanele imobilizate la pat, servirea mesei se realizează în module, fiindu-le asigurată asistența pentru hrănire din partea pedagogilor de recuperare.

Rezidenților li se asigură trei mese complete pe zi, cu meniuri variate, calitativ normocaloric, ținându-se cont și de regimurile alimentare în mod diferențiat, pe baza recomandărilor medicului specialist. Prepararea hranei se realizează în bucătăria centrului dotată corespunzător, care răspunde cerințelor de igienă, siguranță și funcționalitate.

Camerele în care locuiesc beneficiarii sunt dotate în mod corespunzător conform standardelor minime de calitate şi oferă accesibilitate şi siguranţă persoanelor cu dizabilităţi (uşile nu au praguri, permit manevrarea echipamentelor necesare, spaţiul dintre paturi fiind destul de mare pentru a permite accesul fotoliului rulant). În cadrul fiecărui modul există un număr redus de beneficiari evitându-se supraaglomerarea şi instalarea de conflicte între aceştia datorită particularităţilor psiho-comportamentale de care dispun.

Totodată centrul asigură rezidenţilor obiecte de igienă personală, la nivelul fiecărui modul existând mobilier pentru depozitarea îmbrăcămintei, iar igienizarea acesteia este realizată în cadrul spălătoriei centrului care este dotată cu maşini de spălat automate, uscător. Lenjeria este schimbată ori de câte ori este cazul. Beneficiarii deplasabili sunt încurajaţi în mod permanent în vederea formării deprinderilor elementare de viaţă cotidiană.

Pedagogii de recuperare asigură în permanenţă atât igiena strictă a beneficiarilor, cât şi a spaţiilor de locuit ale acestora.

Personalul din cadrul compartimentului medical asigură supravegherea şi menţinerea stării de sănătate a fiecărui beneficiar prin:

  • evaluări / control medical periodic şi la nevoie;
  • acordarea de tratament medicamentos;
  • igienă și îngrijire personală;
  • monitorizarea alimentaţiei şi a dietei;
  • profilaxia îmbolnăvirilor;
  • facilitarea accesului la servicii specializate prin colaborarea cu diferite instituţii sanitare.

Unitatea dispune de un cabinet medical, unde îşi desfăşoară activitatea un medic cu jumătate de normă şi patru asistente medicale, asigurându-se monitorizarea continuă a beneficiarilor şi necesarul de medicamente. Personalul medical asigură şi supraveghează aplicarea programelor de curăţenie şi dezinfecţie adecvată pentru toate spaţiile centrului (module, băi, sala de mese, bucătărie), precum şi a veselei şi tacâmurilor destinate beneficiarilor.

Activităţile de asistenţă psihologică, în cadrul Centrului de Îngrijire şi Asistenţă a Persoanei cu Dizabilităţi “C. Negri” sunt centrate pe următoarele direcţii:

  • cunoaşterea particularităţilor specifice dezvoltării psihice a persoanei şi a tuturor componentelor personalităţii;
  • modul de manifestare a comportamentului în diferite situaţii ;
  • identificarea disfuncţiilor la nivel psihic;
  • asigurarea unui cadru de securitate şi confort afectiv pentru menţinerea echilibrului psihic şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii.

Activităţile de asistenţă psihologică sunt asigurate de un psiholog şi constau în următoarele:

  • evaluarea/reevaluarea rezidenţilor centrului şi stabilirea psihodiagnosticului şi terapiilor specifice;
  • organizarea de activităţi terapeutice, în care sunt antrenaţi rezidenţii, în funcţie de potenţialul individual al acestora, gradul de receptivitate şi de starea lor psiho-fizică (destinate beneficiarilor cu dizabilităţi mentale profunde) : activităţi simple de stimulare a senzorialităţii ; activităţi ludice prin care se urmăresc stimularea relaţionării beneficiarilor în grup, stimularea motricităţii fine şi coordonării manuale, formarea şi dezvoltarea anumitor deprinderi elementare necesare efectuării unor sarcini cotidiene ; activităţi de meloterapie pasivă care vizează inducerea unor stări afective pozitive, creşterea capacităţii de relaţionare între beneficiari, a socializării, captarea atenţiei pe o perioadă mai lungă de timp asupra unor sarcini simple;
  • suport afectiv asigurat beneficiarilor, în scopul ameliorării relaţiilor interpersonale şi reducerii/eliminării manifestărilor comportamentale de tip dezadaptativ, precum şi stimulării relaţionării acestora la nivel de grup;
  • sprijin şi asistenţă de specialitate pentru prevenirea situaţiilor care ar pune în pericol siguranţa personală a beneficiarilor;
  • derulare de acţiuni diverse, în cadrul cărora rezidenţii centrului interacţionează cu beneficiari aparţinând altor unităţi de protecţie socială prin efectuarea unor activităţi de terapie ocupaţională, în funcţie de potenţialul individual al acestora;
  • consilierea psihologică individuală a beneficiarilor cu dizabilităţi medii;
  • monitorizarea permanentă a evoluţiei beneficiarilor în plan psiho-comportamental;
  • consilierea de specialitate a personalului de îngrijire.

Serviciul de asistenţă socială este asigurat de un asistent social, care desfăşoară următoarele activităţi:

  • completarea şi reactualizarea dosarelor şi a documentelor când situaţia o cere;
  • efectuarea evaluării / reevaluării beneficiarilor;
  • expedierea de adrese către autorităţile competente pentru reevaluarea situaţiei familiale;
  • activităţi de socializare şi recreere a beneficiarilor (excursii, drumeții, plimbări, participare la spectacole, piese de teatru, acțiuni derulate în comunitate cu prilejul a diverse evenimente etc);
  • consiliere şi suport familiei în vederea menţinerii relaţiei cu beneficiarul;
  • consilierea socială a beneficiarilor ( unde este cazul );
  • îndrumare şi suport pedagogilor de recuperare în vederea îmbunătăţirii modalitătilor de lucru cu beneficiarii.

În cadrul centrului sunt prestate servicii de ergoterapie, asigurate de un ergoterapeut. Există o sală de ergoterapie, dotată corespunzător, în care se derulează diverse activităţi de abilitare manuală, confecţionare obiecte decorative, produse specifice sărbătorilor, audiţii muzicale.

Activităţile de ergoterapie se desfăşoară conform unui orar stabilit, beneficiarii fiind selectaţi în funcţie de potenţialul disponibil şi de starea psiho-fizică a acestora.

De asemenea, ergoterapeutul însoţeşte şi sprijină beneficiarii în activităţile practic – gospodăreşti cât şi în cele de socializare efectuate în curtea interioară a centrului şi în comunitate.

Servicii de recuperare: masaj

În cadrul centrului sunt prestate servicii de masaj, asigurate de un maseur. Masajul recuperator asigură o decontractare și elimină spasticitatea musculară, după care, în funcţie de afecţiuni se execută mobilizarea pasivă la nivel segmentar proximal-distal cu beneficiarii imobilizaţi la pat.

Serviciile oferite beneficiarilor au răspuns încă de la început nevoilor specifice ale acestora, permanent îmbunătăţindu-se calitatea lor.

  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
  • CIAPD Costache Negri Targu Ocna
    CIAPD Costache Negri Targu Ocna
Vezi mai multe

Date de contact

  • Adresa copii: Condorilor, nr. 2, (600302)
  • Telefon copii: 0234.585.071
  • Telefon copii 2: 0234.585.033
  • Telefonul Copilului 983: 0234.983
  • Fax copii: 0234.519.042
  • Email copii: [email protected]
  • Adresa adulti: Marasesti, nr. 13, (600015)
  • Telefon adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.511.525
  • Email adulti: [email protected]

Despre noi

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau este institutia care ofera asistenta si sprijin pentru copii, familie, persoane singure, persoane varstnice, persoane aflate in nevoie, abuzate, marginalizate sau cu dizabilitati. Impreuna cu partenerii nostri, organizatii nonguvernamentale, fundatii, spitale, suntem aproape de cei care au nevoie de ajutor.

Legaturi utile

Flux RSS Flux RSS

  • Termeni si conditii
  • Politica de cookie-uri
  • Politica de confidentialitate
  • Responsabili cu protectia datelor personale
  • Consiliul Judetean Bacau
  • Harta Serviciilor Sociale
  • Primaria Municipiului Bacau
  • Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bacau
  • Casa Judeteana de Pensii Bacau
  • Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bacău
  • Judecatoria Bacau
  • Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie
  • Agentia nationala pentru persoane cu dizabilitati
  • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
  • Guvernul Romaniei

Parteneri

CSJ Bacau


IDI Web Accesibility

Telverde

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului BacauDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău