Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoanele adulte cu dizabilitati Condorul
Date de contact
Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Condorul” Bacău este un serviciu de tip rezidential in care se desfasoara un ansamblu de activități ce răspund nevoilor individuale specifice ale persoanelor adulte cu dizabilități, în vederea menținerii potențialului personal.
Misiunea Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Condorul” Bacău este de a facilita accesul persoanelor cu handicap,in functie de nevoile specifice, la servicii specializate de gazduire, alimentatie, ingrijire si asistenta, asistenta pentru sanatate, informare si asistenta sociala, consiliere psihologica, terapii specifice de recuperare, abilitare, reabilitare si mentinere a restantului functional, de menținere a deprinderilor de autonomie personala si sociala, prelungire a duratei de viata, asistență și support pentru luarea unei decizii, în scopul reintegrarii socio-familiale.
Centrul a fost înființat in anul 2001, sub denumirea Centrul de plasament pentru copilul cu handicap sever Bacău, conform Hotărârii nr. 53/21.12.2000, emisă de Consiliul Judeţean Bacău. De-alungul timpului, centrul a cunoscut mai multe forme de organizare si denumiri, in functie de tipologia beneficiarilor si specificul serviciilor oferite, ajungand sa functioneze in prezent sub titulatura Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Condorul” Bacău (C.I.A. „Condorul” Bacău), aprobata prin Hotărârea Consiliului Județean Bacău nr.177/24.07.2019.
Cu o capacitate de 48 de locuri si personal calificat, centrul pune la dispozitia beneficiarilor o gama variata de servicii socio-psiho-medicale, precum :
– promovarea relațiilor sociale;
– informare si consilieresocială;
– găzduire pe perioada determinată;
– asistentamedicală;
– kinetoterapie si terapie ocupationala
, consiliere psihologică
– îngrijire si mentinere autonomie personala;
– activități socio-recreative.
C.I.A.Condorul Bacău este pozitionat in partea de sud a municipiului Bacau, pe strada Condorilor nr. 2, in imediata apropiere de Aerostar S.A. si unitatile de invatamant liceal Liceul Teoretic ‘’Henri Coanda ‘’ si Colegiul National Catolic ’’Sfantul Iosif’’.
Centrul functioneaza intr-o cladire cu dou aetaje si parter, dotata cu lift, aer conditionat, geamuri termopan, rampa de acces, mana curenta, dispozitive de supraveghere video si sistem de efractie. Curtea interioara este amenajata cu banci si balansoare si ofera rezidentilor momente de liniste si relaxare in aer liber.
Serviciile de hrana sunt asigurate printr-un sistem de livrare de tip catering si sunt contractate cu Spitalul Judetean de Urgenta Bacau. Meniurile zilnice sunt pregatite conform prescriptiilor medicale si regimurilor alimentare si respecta normele legale in ceea ce priveste aportulcaloric, diversitatea, calitatea, prelucrarea si prezentarea alimentelor.
Personalul centrului asigura asistenta beneficiarilor care necesita alimentarea cuhrana semi-pasata sau pasata, incurajand in acelasi timp, prin toleranta si profesionalism,formarea abilitatilor de hranire independenta.
Decizia de admitere, eliberata de Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, este documentul in baza caruia se poate face admiterea noilor rezidenti in centru, doar in conditiile in care exista locuri disponibile.
Pentru acordarea serviciilor specializate se incheie un Contract de furnizare servicii in care sunt stipulate atat drepturile și obligațiile fiecărei părți contractuale, cat si tipurile de servicii sociale pe care centrul le poate asigura noilor beneficiari, in functie de nevoile specifice ale acestora.
Conducere:
Șef centru: 1
Personal de specialitate:
Asistent social: 1
Psiholog: 1
Kinetoterapeut: 2
Asistentmedical: 5
Pedagogi de recuperare: 18
Infirmieri: 7
Compartiment administrativ:
Referent de specialitate: 1
Magaziner: 1
Îngrijitor: 2
Muncitorcalificat: 1
Spalatoreasa : 1
CRITERII DE ADMITERE/ELIGIBILITATE
Persoana care solicita admiterea in centru trebuie sa fie cetatean roman, sa aibavarsta peste 18 ani, sa fie incadrata in grad de handicap, iar tipul de handicap sa corespunda profilului centrului.
Admiterea in centru se face in baza Deciziei emisă de către Comisia de Evaluare a Persoanei Adulte cu Handicap din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău si a unui dosar care trebuie sa contina urmatoarele documente :
- Cerere din partea persoanei cu handicap/reprezentantului legal (tutore, curator)/rudelor de gradul I, soţ/soţie; dacă nu există posibilitatea ca solicitantul să întocmească cererea, aceasta va fi redactată de către reprezentantul primăriei de domiciliu.
- Copii după:
- CI/ BI, certificatele de naştere şi de căsătorie ale persoanei asistate, ale părinţilor, ale copiilor, ale soţului sau soţiei, după caz;
- certificat de nastere/deces al soţului/soţiei, hotărâre de divorţ (după caz);
- declarative privind lipsa susţinătorilor legali, după caz;
- copii de pe hotărâri judecătoreşti, după caz, din care rezulta ca cei care datorează plata contribuţiei lunare de întreţinere au stabilite obligaţii de întreţinere şi faţă de alte persoane;
- Acte doveditoare privind veniturile, respectiv adeverinţă de salariu, talon de pensie, adeverinţă de venit eliberata de organele financiare teritoriale, alte acte, după caz ale copiilor/ parintilor solicitantului, adeverinţe de venit eliberate de organele financiare teritoriale, copii de pe hotărâri judecătoreşti prin care s-au stabilit obligaţii de întreţinere ale unor persoane în favoarea sau în obligaţia persoanei asistate, dacă este cazul;
- Certificat de atestare fiscală (Taxe şi impozite / primăria de domiciliu);
- Ancheta socială eliberată de primăria de domiciliu/anchetă socială privind situaţia persoanei asistate şi a familiei sale.
- Dovadă eliberată de primăria de domiciliu, prin care se atestă ca persoanei nu i s-au putut asigura alte servicii in comunitate, daca are sau nu susţinători legali şi motivul pentru care aceştia nu o pot îngriji (in baza unei declaraţii a beneficiarului) și acordul privind susținerea/plata costului mediu anual pentru finanțarea serviciilor sociale destinate protecției şi promovǎrii drepturilor persoanei adulte cu handicap, precum şi a contribuției consiliilor locale la finanțarea acestor servicii;
- Cazier judiciar;
- Acte medicale: examen psihiatric, VDRL, examen dermatologic,coproparazitologic, test HIV, radiografie plămâni, adeverinţă medicala care sa precizeze dacă suferă de boli infecto – contagioase.
- Copie după fişa medicală de la medicul de familie;
- Certificat de persoana cu handicap – copie + Program individual de reabilitare si integrare sociala.
- Planul individual de servicii – completat de managerul de caz din cadrul Autoritatii Publice Locale;
- Recomandare de la medicul de familie / specialist, pentru centrul potrivit tipului şi gradului de handicap.
- Raport de expertiză psihologică în vederea stabilirii capacității de reprezentare a obligațiilor ce decurg din semnarea unui contract de prestări servicii și de administrare a bunurilor proprii.
- Cupon de pensie recent.
- Declaraţie notarială din partea solicitantului / aparţinătorului că nu există încheiat contract de vânzare – cumpărare cu clauza de întreţinere.
Decizie de tutelă / curatelă (dacă este cazul) .