Centrul de Servicii Sociale Ghiocelul Bacău
Date de contact
Program de lucru
Pentru personalul care desfasoara activitate 8 ore / zi
Casele de tip familial
Certificat de acreditare al D.G.A.S.P.C. Bacau
Seria AF, nr. 000913/ 10.04.2014
Licente de functionare:
Seria LF, nr. 0001822/ 2016 pentru Centrul de Recuperare pentru Copilul cu Dizabilitati;
Seria LF, nr. 0001884/ 2016 pentru C.T.F. „Marasti”;
Seria LF, nr. 0001886/ 2016 pentru Complexul de C.T.F.-uri „Dragos Voda”;
Seria LF, nr. 0001879/ 2016 pentru C.T.F. „Arcadie Septilici”.
Misiunea centrului:
Asigurarea dreptului la condiţii decente de trai şi pregatirea pentru viaţa in familie şi comunitate a rezidenţilor aflaţi temporar in centru si derularea de activitati de recuperare pentru beneficiari din cadrul sistemului si din comunitate.
Grup tinta: Copii si tineri cu dizabilitati
Servicii si locatii:
- Reteaua de Case de Tip Familial, formata din:
- Casa de Tip Familial „Marasti”, cu sediul in Bacau, strada Marasti, nr. 17;
- Casa de Tip Familial ,,Arcadie Septilici”, cu sediul in comuna Margineni, str. Prelungirea Arcadie Septilici, nr. 40;
- Complexul de Case de Tip Familial ,,Dragos Voda”, cu sediul in Bacau, strada Dragos Voda, nr. 4 bis, format din 3 casute de tip familial.
- Centrul de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilitati (cu sediul in Bacau, Aleea Ghioceilor, nr. 4), formata din:
- Serviciul de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilitati;
- Unitatea mobila de interventie la domiciliu;
- Compartiment de consiliere pentru persoane cu TSA.
Principii:
- respectarea si promovarea interesului superior al copilului;
- deschiderea spre comunitate;
- principiul egalizarii sanselor si non-discriminarii;
- asistarea copilului cu dizabilitati;
- respectarea demnitatii si confidentialitatii;
- mentinerea legaturii cu familia;
- protectia copilului cu dizabilitati impotriva oricarei forme de abuz si exploatare;
- promovarea si implementarea modelului familial de ingrijire;
- protectia copilului cu dizabilitati pe perioada determinata, avand ca obiectiv prioritar reintegrarea in familie;
- respectarea identitatii copilului.
Resurse umane:
Statul de funcţii al Centrului de Servicii Sociale “Ghiocelul” cuprinde 77 persoane, avand urmatoarea configuraţie: 63 – specialişti 4 – personal de ingrijire, 10 – personal administrativ
Parteneriate:
Conducerea şi personalul centrului militeaza pentru dezvoltarea relaţiilor parteneriale, scopul reprezentandu-l dezvoltarea abilitatilor de socializare a copilului cu dizabilitati, la finele anului 2017 fiind realizate urmatoarele:
- parteneriate cu organizatii neguvernamentale: Fundatia de Sprijin Comunitar Bacau, Asociatia „Betania”, Fundatia H.H.C. Romania- Baia Marea, Fundatia SERA Bucuresti, altele.
- parteneriate cu instituţii de invaţamant (Scoala „Miron Costin”, Gradiniţa nr. 33, C.N. „Grigore Antipa”, C.N. „Ion Ghica”, altele)
- atragerea anuala a peste 30 de voluntari/ studenti practicanti,
- realizarea de activitaţi comune cu studenţi sau entitaţile in sine, respectiv facultaţile de asistenţa sociala, psihologie, kinetoterapie şi terapie ocupaţionala ale universitaţilor bacauane, respectiv: „Vasile Alecsandri” Bacau, „George Bacovia” Bacau.
Beneficiarii serviciilor sociale / conditii de admitere
Beneficiarii serviciilor sociale (1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Centrul de Servicii Sociale „Ghiocelul” – Centrul de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilităţi sunt:
- copiii aflaţi în plasament în cadrul sistemului de protecţie;
- copiii cu dizabilităţi din comunitate şi familiile acestora;
- comunitatea.
(2) Condiţiile de admitere în centru sunt următoarele: a) Acte necesare;
- cererea părintelui/ reprezentantului legal de acordare servicii;
- acte identitate părinţi/ reprezentanţi legali;
- acte identitate copil;
- trimitere/ recomandare de la medicul de specialitate/ comisia de evaluare;
- certificat de încadrare în grad de handicap şi planul individualizat de recuperare;
- alte acte medicale care atestă istoricul bolii;
- adeverinţă eliberată de medicul de familie cu specificaţia „apt pentru a frecventa colectivitatea”.
- Cererea de acordare a serviciilor recuperatorii în cadrul centrului este avizată de șeful Centrului şi aprobată de către Directorul General al furnizorului de servicii acreditat, respectiv D.G.A.S.P.C. Bacău. Ca urmare a aprobării acordării serviciilor, se face evaluarea iniţială a copilului (la care participă şi părintele/ reprezentantul legal), în urma căreia se stabileşte de către echipa multidisciplinară de ce categorii de servicii acordate de Centru are nevoie copilul şi se întocmeşte Programul Personalizat de Intervenţie (P.P.I.) de către fiecare specialist care acordă servicii din cadrul echipei. În urma întocmirii P.P.I. se semnează contractul de furnizare de servicii, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, modelul de contract fiind cel agreat de catre furnizorul de servicii acreditat (D.G.A.S.P.C. Bacău) şi beneficiar. Contractul (Anexa 1) este încheiat pe o perioadă de 12 luni, cu posibilitatea prelungirii printr-un act adiţional, valabil alte 12 luni sau până la atingerea obiectivelor cuprinse în P.P.I.
- În cazul în care, în momentul solicitării de servicii, Centrul de Servicii Sociale „Ghiocelul” – Centrul de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilităţi depăşeşte numărul de beneficiari, acestora nu le sunt refuzate serviciile, ci solicitantul este înscris pe lista de aşteptare întocmită în cadrul Centrului, iar în momentul în care este posibilă furnizarea serviciilor (se eliberează un loc), acesta este contactat şi i se aduce la cunoştinţă acest lucru. În acelaşi timp, solicitanţii primesc informaţii şi sunt îndrumaţi şi către alţi furnizori de servicii.
Beneficiarii serviciilor sociale (1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Centrul de Servicii Sociale „Ghiocelul” – Rețeaua de Case de Tip Familial sunt:
- beneficiari primari: copii/ tineri cu dizabilități instituţionalizaţi ca urmare a unei hotărâri a C.P.C./ instanţei judecătoreşti;
- familiile acestora;
- comunitatea.
(2) Condiţiile de acces/ admitere în centru sunt următoarele (se anexează contractul Anexa1): a) acte necesare la acces:
- Dispozitie privind plasamentul in R.U. al copilului
- Hotărârea C.P.C. / Instanţei Judecătoreşti;
b) acte necesare pentru completarea dosarului:
- Planul de Servicii întocmit de S.P.A.S./ U.A.T. de domiciliu al părinţilor;
- Contract colaborare între manager de caz şi familie;
- Acte de identitate ale copilului;
- Fişa medicală;
- Foaia matricolă şi adeverinţă de elev (dupa caz);
- Adeverinţe medicale ale părinţilor / susţinători legali;
- Copii ale actelor de identitate, stare civilă, certificat de naştere, certificat de deces (după caz), adeverinţe de venituri ale părinţilor / susţinători legali;
- Declaraţii părinţi (rude până la gradul IV) cu privire la situaţia copilului;
- Raport de evaluare iniţială;
- Solicitarea părinţilor (reprezentanţi legali) de oferire a serviciilor;