Centrul pentru intervenție în regim de urgență pentru copilul abuzat, neglijat, exploatat și părăsit în unitățile sanitare – Telefonul copilului – 983
Date de contact
Program de lucru
Pentru personalul care desfasoara activitate 8 ore / zi
Specific activitatii Centrului este asigurarea permanenţei la Telefonul Copilului 0234.983 şi a intervenţiei echipei mobile in situaţii de urgenta. Astfel, dupa terminarea programului de lucru, la sfarsit de saptamana si in perioada sarbatorilor legale, salariatii Centrului sunt de permanenta, conform unui grafic intocmit lunar si aprobat de directorul de resort.
Serviciul pentru protecția copilului, de tip permanent, a cărui misiune este să primească semnalările cu privire la situațiile de abuz, neglijare, exploatare a copilului și părăsirea copilului în unități sanitare, să asigure consilierea telefonică în aceste situații și să intervină prompt în cazurile urgente prin intermediul unei echipe mobile.
(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate de Telefonul Copilului (983) sunt:
- copilul abuzat, neglijat, exploatat prin muncă;
- copilului al cărui unic ocrotitor legal sau ambii au fost reţinuţi, arestaţi, internaţi sau în situaţia în care, din orice alt motiv, aceştia nu-şi pot exercita drepturile şi obligaţiile părinteşti cu privire la copil.
- copii separaţi de părinţi şi în risc de separare de părinţi;
- copii ai căror părinţi suferă de boli neurodegenerative, psihice, cronice grave, incurabile;
- copii cu dizabilităţi mentale, psihice, somatice, fizice, asociate, HIV/SIDA aflaţi în situaţie de risc sau părinţi cu pă;
- familii evacuate, care nu au locuinţă şi trăiesc în adăposturi improvizate;
- familii vulnerabile: în risc de dezintegrare, monoparentale, în care există situaţii conflictuale şi/sau violenţă în familie;
- familii aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială: cu venituri reduse, locuinţă precară.
(2) Condiţiile de accesare a serviciilor:
- sesizare la Telefonul Copilului „983”, care poate fi făcută de orice persoană, implicit de un copil;
- orice alt tip de sesizare, care se încadrează în tipologia de beneficiari ai serviciului social şi care necesită intervenţia în regim de urgenţă a echipei mobile.