Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Răcăciuni


Date de contact

  • Adresa: Com. Racaciuni, Sat Gasteni, Bacau adresa Racaciuni, jud. Bacau, cod postal 607480
  • Telefon 0234/251555
  • Fax: 0234/251313
  • Site: www.crrnr.ro
  • Persoana contact: sef Centru Medic Ovidiu Necula

Numar personal: 137

Specialisti:

  • 1 medic specialist neuropsihiatru
  • 2 medici specialisti
  • 1 fiziokinetoterapeut
  • 7 asistenti sociali
  • 17 asistenti medicali
  • 4 ergoterapeuti
  • 3 instructori educatie ( practica)
  • personal de recuperare, ingrijire si supraveghere: 26 pedagogi de recuperare, 35 infirmieri;

Personal administrativ – operativ – deservire:

  • 1 economist, 1 referent de specialitate;
  • 1 administrator, 1 magazioner, 1 sofer
  • 4 bucatari – ospatari, 5 muncitori bucatarie
  • 7 muncitori calificati pentru productie, 1 electrician, 1 instalator, 1 tehnician centrala termica, 4 fochisti, 4 spalatorese, 5 ingrijitoare, 4 paznici – portari.

Prezentare generala

CENTRUL DE RECUPERARE SI REABILITARE NEUROPSIHIATRICA RACACIUNI este o institutie fara personalitate juridica, in subordinea D.G.A.S.P.C. Bacau si a Consiliului Judetean Bacau, de tip rezidential specializata in protectia adultului cu handicap, in cadrul careia se desfasoara activitati de gazduire temporara, ingrijire, asistenta medicala, recuperare si reabilitare, reinsertie sociala si profesionala printr-o abordare individualizata ce raspunde nevoilor specifice si individuale ale beneficiarilor.

Institutia este situata in comuna Racaciuni, in zona satului Gisteni la aproximativ 30 km de orasul resedinta de judet – Bacau. Aceasta se afla intr-un cadru natural deosebit, fiind in sistem pavilional (pavilionul A central, cel mai vechi, construit in anul 1906, inclus in patrimoniul national, avand elemente de arhitectura neoclasica romaneasca ), intr-un parc natural din tei de aproximativ 4 ha.

Comuna Racaciuni este pozitionata la drumul european E 85, avand statie CFR ce permite o deplasare rapida catre alte localitati si in special catre orasul Bacau, dar si alte mijloace de transport in comun din ora in ora catre Bacau sau catre alte localitati din apropiere, centrul fiind amplasat in cadrul comunitatii, permitand accesul utilizatorilor la toate serviciile si acesteia (telefon, cutie postala, vizite, internet). Se mai realizeaza deplasari cu masinile institutiei.

C. R. R. N. este infiintata in anul 1963 sub titulatura de Camin Spital de Psihiatrie Gisteni, ceea ce confera o experienta de 52 ani in activitatea de asistenta sociala. In anul1999 aceasta si-a schimbat titulatura transformandu-se in Centrul de Recuperare si Reabilitatre Neuropsihiatrica Racaciuni.

Beneficiari

Centrul asigura servicii de protectie speciala pentru 231 de beneficiari, din care 164 din judetul Bacau si 67 beneficiari din alte judete.

Solicitantii sunt admisi in CRRN Racaciuni (in limita locurilor disponibile) numai daca acesta le poate satisface nevoile specifice handicapului.

Hotararea de admitere se face in urma unei cereri de internare adresata Directorului General al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau.

Criteriile de eligibilitate a beneficiarilor in CRRN Racaciuni sunt: sa fie cetatean roman, sa aiba peste 18 ani, sa detina toate actele la dosar, specificul centrului sa corespunda nevoilor individuale ale beneficiarilor, sa participe activ in procesul de recuperare si reabilitare consemnat in Planul Individual de Interventie.

La admiterea in CRRN Racaciuni beneficiarul/reprezentantul legal va semna un acord scris, Contract pentru acordarea de servicii sociale, care produce efect juridic intre beneficiar si furnizorul de servicii sociale specializate, prin care se stipuleaza conditiile in care se desfasoara activitatile de asistenta sociala (drepturile si obligatiile fiecarei parti). CRRN Racaciuni incurajeaza beneficiarii sa-si exprime opiniile si preferintele in proiectarea si derularea activitatilor, de timp liber, socializare si utilizarea serviciilor comunitatii.

Servicii oferite

1. Servicii de gazduire

Cazarea in CRRN Racaciuni este asigurata in trei pavilioane, fiecare pavilion avand dormitoare organizate in module dispuse astfel: pavilionul A, ocupat de modulele II si VI cu noua dormitoare, pavilionul B ocupat de modulele III, IV si V cu 29 de dormitoare, pavilionul C ocupat cu modulele IA si IB cu sapte, respectiv sase dormitoare.

Accesul in dormitoare este nerestrictionat de ora, dar este permanent atent si discret supravegheat de personalul de ingrijire, programul de odihna fiind de comun accord stabilit de beneficiari intre orele 22,00-7,00 astfel incat asigura numarul de ore necesare odihnei, in functie de nevoile fiecarui beneficiar.

Repartizarea pe dormitoare se face odata cu admiterea in centru, pe baza nevoilor individuale, informatii privind camera ce urmeaza a fi ocupata fiind cuprinse in conditiile stipulate in Contractul de servicii al fiecarui beneficiar.

Situatia ocuparii dormitoarelor, modificarile in structura ocupantilor unei camere sunt monitorizate atat de personalul de ingrijire, cat si de cel socio-medical, fiecare dormitor avand o diagrama ce cuprinde nominal toti beneficiarii cazati.

Dormitoarele ofera siguranta beneficiarilor, fiecare dispunand de un spatiu personal pentru pastrarea diverselor bunuri si valori.

Beneficiarii cu dificultati de mobilitate motorie sau dizabilitati senzoriale au posibilitatea deplasarii cu mijloace ajutatoare, beneficiind de spatii necesare autonomiei de miscare si diverse adaptari ale spatiului de locuit, dar si acordarea in ingrijiri necesare din partea personalului de asistenta.

Fiecare dormitor dispune de mobilier adecvat si adaptat, fiind dotat cu paturi si saltele, mese, scaune, noptiere, dulapuri, cuiere. Sunt incurajate dorintele de personalizare a dormitoarelor, beneficiarii fiind sprijiniti in crearea unei atmosfere intime prin pastrarea de obiecte personale (fotografii de familie, obiecte decorative), daca nu exista restrictii medicale in acest sens, precizate in Planul Individual de Interventie.

Fiecare dormitor este prevazut cu usi, ferestre pentru asigurarea iluminarii naturale, instalatii electrice asigurate si adaptate. Dormitoarele au pardoseala aderenta, calduroasa si usor de igienizat (gresie, faianta) sau mocheta.

2. Servicii de asigurare a hranei

Prepararea hranei se realizeaza in bucataria centrului, blocul alimentar dispunand si de spatii pentru pastrarea alimentelor, iar servirea mesei se realizeaza atat in sala de mese principala, cat si in salile de mese de pe module. In apropierea spatiilor de servire si pregatire a mesei exista grupuri igienico-sanitare.

Bucataria functioneaza intre orele 7,00 – 21,00 inclusiv sambata si duminica. Accesul in sala de mese este permis la servirea celor trei mese principale, adica intre orele 7,00 – 9,00; 13,00-15,00; 18, 00-20,00 dupa o planificare modulara.

Centrul asigura beneficiarilor meniuri variate de la o zi la alta, corespunzatoare calitativ si cantitativ, tinand cont de preferintele beneficiarilor si in conformitate cu normele legale (aport caloric, diversitate, prelucrare, prezentare). Atunci cand e cazul, se asigura beneficiarilor hrana dietetica conform prescriptiilor medicale.

Atunci cand este necesar, beneficiarilor li se asigura asistenta pentru hranire din partea personalului intr-o maniera discreta, toleranta, incurajandu-se, totodata formarea abilitatilor de hranire independenta. Servirea mesei in dormitoare este permisa numai pentru persoanele a caror conditie de sanatate nu permite deplasarea acestora in sala de mese.

In vederea formarii/dezvoltarii abilitatilor de autoservire si autogospodarire beneficiarii sunt incurajati sa participle la pregatirea hranei, la servirea si la spalarea veselei sub indrumarea si controlul personalului angajat.

Verificarea starii de igiena a spatiilor de preparare si servirea mesei, a starii de sanatate a personalului de la bucatarie, a respectarii calitatii si numarului de calorii se realizeaza de asistentul de igiena, activitate supervizata, de administrator, economist si de seful de centru. Se asigura informarea beneficiarilor privind meniul zilnic; in sala de mese exista un panou de afisare a acestuia.

Blocul alimentar al centrului, in afara salii de mese, are spatii speciale pentru depozitarea si pastrarea alimentelor, bucatarie, camara, beci, camera frigorifica.

Magazia de alimente functioneaza zilnic intre orele 7,00 -16,00 inclusiv sambata si duminica, alimentele se scot pe baza listei de meniu, evidenta si dinamica lor este controlata prin Fise de magazie, supervizate de serviciul de contabilitate.

3. Servicii de recuperare si reabilitare

CRRN Racaciuni efectueaza o evaluare initiala a fiecarui beneficiar, care include autonomie personala si starea fizica, greutate si regim alimentar, vaz, auz, comunicare, locomotie, mobilitate generala, istoricul recaderilor, continenta, medicatie curenta, sanatate mentala si cognitie, preocupari, hobby-uri, nevoi de educatie, culturale, religioase, siguranta personala, riscuri, relatia cu familia si alte contacte sociale, dependenta de droguri, alcool.

In baza acestor evaluari si in concordanta cu programul individual de reabilitare, readaptare si reintegrare socio-profesionala, emis de comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti pentru fiecare beneficiar se intocmeste un Plan Individual de Interventie, care include programe de interventie specifica (Program individual de Ingrijire, Program individual de Recuperare, Program individual de integrare/reintegrare sociala si Foaie de iesire).

Programul individual de Recuperare este stabilit de o echipa multidisciplinara, cu participarea beneficiarului cuprinzand obiective pe termen scurt, mediu si lung, precum si activitatile de recuperare de care va beneficia fiecare rezident in parte:

  • Activitatile de recuperare neuromotorie, kinetoterapie, masaj electroterapic;
  • Tehnici psihologice, psihoterapie, consiliere psihologica atat pentru beneficiari, cat si pentru familile acestora;
  • Procedee de recuperare sociala care vor contine activitati de formare a autonomiei sociale cu urmatoarele arii de continut: adaptarea la mediul social, educatie formala si non formala, norme de comportare civilizata, relatii de adaptare, integrare in micro/macrogrupurile sociale, consiliere sociala, activitati de socializare;
  • Terapii ocupationale si ergoterapie: sala de alfabetizare si biblioteca, croitorie, tamplarie, cizmarie, mecanic, lumanari, zootehnie, pictura, origami, impletituri rachita, atelier de preparare a hranei, patiserie si cofetarie – programul de functionare fiind 7,30 -16,00.
  • Terapii complementare (ludoterapie, terapie prin arta, terapii combinate prin muzica, dans, miscare, activitati in camera senzoriala, terapii prin invatare, activitati artistice, confectionarea de obiecte de artizanat, de ornamentare a spatiilor centrului, etc.
  • Activitati de formare si dezvoltare a abilitatilor de autonomie personala, autoservire, ingrijire personala si autogospodarire. Evolutia fiecarui beneficiar este consemnata in fisele de observatii personale, inmanata responsabilului de caz si atasate la dosarul de recuperare a fiecarui beneficiar.

4. Servicii de asistenta medicala

CRRN Racaciuni ofera servicii de supraveghere si mentinere a sanatatii, beneficiarii primind servicii de prevenire, terapie si recuperare medicala pe baza evaluarilor / reevaluarilor, nevoilor individuale.

Principalele servicii medicale oferite beneficiarilor constau in:

  • indrumare, sprijin, consiliere pe probleme de sanatate;
  • ingrijire si igiena personala;
  • evaluare medicala permanenta si la nevoie;
  • tratament a afectiunilor psihice si a imbolnavirilor intercurente;
  • nutritia si dieta prin evaluarea nevoilor alimentare si adaptarea lor la indicatiile medicului;
  • recuperare medicala;
  • educatie pentru sanatate (preventia consumului de droguri, alcool, tutun, etc), educatie sexuala si contraceptiva;
  • monitorizarea preventiva si terapeutica a starii de sanatate psihica a beneficiarilor;
  • asigurarea accesului la serviciile medicului de familie, medicilor specialisti si la asistenta tehnica(oftalmolog, stomatolog, ortoped, etc );
  • asigurarea profilaxiei imbolnavirilor prin vaccinari/ revaccinari;
  • izolarea cazurilor contagioase in izolator;
  • asigurarea anuntarii serviciului de ambulanta si transportul la unitati medicale specializate in caz de urgenta;
  • asigurarea unei medicatii adecvate pe baza prescriptiilor medicale ale medicului specialist, medicului curant si medicului de familie, respectand normele in vigoare privind eliberarea retetelor, inregistrarea, depozitarea, distribuirea si administrarea medicamentelor. In centru exista un punct farmaceutic, deservit de un asistent medical.

Fiecare beneficiar are urmatoarele documente pentru inregistrarea informatiilor referitoare la serviciile medicale:

  • foaie de observatie clinica generala si psihiatrica;
  • fisa de evaluare medicala;
  • fisa de observatie clinica stomatologica;
  • fisa medicatiei;
  • program individual de ingrijire;
  • fisa de evaluare kinetoterapie.

Beneficiarii pot accesa serviciile medicale permanent, inca de la primirea in centru, fiind informati asupra drepturilor si modalitatilor de acordare a asistentei medicale. Personalul medical efectueaza zilnic, periodic si la nevoie evaluarea medicala prin vizita medicala pe module, intervenind cand situatia o impune.

Beneficiarii pot semnala singuri orice manifestare patologica pe care o resimt, accesul la cabinetul medical nefiind restrictionat. Personalul de ingrijire colaboreaza permanent cu personalul medical si social, informand asupra oricaror modificari a starii de sanatate fizico-psihica a beneficiarilor.

5. Servicii de consiliere psihologica, consiliere sociala, reintegrare familiala si reintegrare comunitara.

CRRN Racaciuni acorda consiliere beneficiarilor, cat si familiilor acestora respectand urmatoarele principii:

  • independenta
  • informarea comprehensive
  • impartialitatea
  • confidentialitatea
  • libertatea deciziei
  • continuitatea
  • directionarea pozitiva
  • deschiderea spre dezvoltarea personala

Pentru beneficiarii cu potential de reintegrare se ofera sprijin pentru angajare, orientare si integrare in munca sau desfasurarea de activitati vocationale.

CRRN Racaciuni incurajeaza si sprijina beneficiarii sa mentina relatia cu familia, reprezentantul legal, prieteni prin: telefon, corespondenta, vizite, iesiri in comunitate. CRRN Racaciuni informeaza si consulta familiile beneficiarilor in legatura cu tot ceea ce presupune procesul de furnizare a serviciilor catre beneficiari (drepturi, activitati, metode si procedee aplicate, rezultate obtinute.

Pentru cresterea sanselor de integrare comunitara CRRN Racaciuni aplica o politica de deschidere si implicare a comunitatii in viata beneficiarilor, sprijina beneficiarii sa cunoasca si sa utilizeze serviciile comunitatii si sa cunoasa valorile promovate in comunitate. Centrul informeaza beneficiarii asupra oportunitatilor recreative promovate in institutie asigurand tuturor beneficiarilor conditii pentru desfasurarea unor activitati de socializare si petrecere a timpului liber.

Beneficiarii dezinstitutionalizati sunt monitorizati periodic acordandu-li-se ori de cate ori este nevoie consiliere si sprijin de spitalizare in colaborare cu departamentul de asistenta sociala din cadrul autoritatilor locale.

Fiecare beneficiar are intocmit un Program individual de integrare/reintegrare cu obiective, tipuri de activitati si responsabilitati a carui eficienta este consemnata periodic in fise de evaluare, observatie si monitorizare.

Beneficiarii CRRN Racaciuni sunt consultati in ceea ce priveste serviciile furnizate, calitatea acestora si incurajati sa-si exprime propria viziune asupra Programului de restructurare/inchidere al centrului si transformarea acestuia in mai multe servicii alternative de protectie si asistenta sociala.

Elaborarea Planului individual de Interventie se efectueaza impreuna cu beneficiarul, fiecare primind o copie sub semnatura.

Fiecare beneficiar in functie de nivelul de intelegere este consultat cu privire la serviciile furnizate si la deciziile care il privesc direct.

Prin chestionare de opinie si scale de evaluare sunt consultati asupra motivatiilor de acceptare a serviciilor oferite si a nivelului de satisfacere a trebuintelor exprimate.

Opiniile exprimate de beneficiari sunt consemnate in Contractele pentru acordarea de servicii sociale si urmaresc valorizarea maximala a potentialului personal printr-o tratare individualizata si personalizata.

Calitatea serviciilor oferite de CRRN Racaciuni este analizata si evaluata periodic utilizand urmatorii indicatori :

  • rata participarii la serviciile de terapie ocupationala/ergoterapie
  • numarul beneficiarilor care pot fi transferati in unitati alternative de asistenta si protectie sociala, avand formate deprinderile de autonomie si independenta personala.

Lunar CRRN Racaciuni analizeaza cu responsabilul de caz stadiul realizarii serviciilor cuprinse: Planul Individual de Interventie si cele patru Programe de specialitate (Program individual de ingrijire, Program individual de Recuperare, Program Individual Integrare/Reintegrare), Foia de Iesire.

Periodic (cel putin o data la sase luni) sunt consemnate zonele de progres in ariile functionarii sociale si autoingrijire, comunicarii, deprinderilor cognitive, functionarii psihologice si comportamentale.

Fiecare specialist utilizeaza metode specifice profesiei consemnand intr-o diagrama de evolutie, performantele individuale ale beneficiarilor, indicatorii de modificare si potentialul de recuperare/reabilitare.

Gradul de satisfacere al beneficiarilor fata de serviciile acordate este verificat prin convorbiri directe, chestionare de opinie, scale de evaluare si fise sintetice de apreciere. C.R.R.N Racaciuni dispune de o camera de zi pe fiecare modul pentru relaxare, vizionare TV, auditii muzicale. In fiecare dormitor din modulele IA, IB, II si VI sunt instalate receptoare TV. C.R.R.N. Racaciuni dispune de club, camera senzoriala, ateliere ergoterapie/terapie ocupationala, biblioteca, terenuri de sport, studio radiofonic, fanfara, trupa de teatru, formatie vocal instrumentala, jocuri de sah, remy, table, rachete tenis, mingi de fotbal, volei, casete audio-video, CD-uri.

Scopul activitatilor desfasurate atat la nivel de centru cat si in comunitate este de socializare, sensibilizarea si constientizarea opiniei publice si a tuturor factorilor interesati asupra potentialului persoanelor cu dizabilitati pshice, de promovare a imaginii centrului si a persoanelor cu nevoi speciale, promovarea voluntariatului.

Activitatile desfasurate in centru:

  • Saptamanal, participarea beneficiarilor la activitati de sacroterapie, in spatiu special amenajat in centru, prilejuite de slujbele duminicale organizate de Misionarele Caritatii Bacau, precum si la Slujba Duminicala de la bisericile din comunitatea locala;
  • Activitati artistice si recreativ – distractive prilejuite de sarbatorile nationale, sarbatori religioase, zile nationale si internationale, traditii si obiceiuri;
  • Activitati in cadrul programelor de voluntariat:Implicarea centrului in Proiectul social „Niciodata nu e prea tarziu” – D.G.A.S.P.C. Bacau in parteneriat cu Habitat for Humanity Comanesti – construirea unei locuinte pentru o familie cu dizabilitati;
  • Activitati sportive: participarea echipei sportive a centrului la Competitia Relay Run Around Europe, in perioada 28 iunie-5 iulie, intre Leipzig(Germania) si Runyca(Polonia) si la cea de a 54-a editie a Decatlonului in Polonia(6-8 iulie 2014); in anul 2015 echipa de sportivi a CRRN Racaciuni va participa, in luna august, la cele doua evenimente organizate de Integrative Meetings of Friends(organizatie europeana ce promoveaza integrarea prin sport a persoanelor cu nevoi speciale): Relay Run ce se va desfasura pe ruta Mohacs(Ungaria)- Timisoara- Brasov- Onesti- Bacau si Decathlon ce va avea loc in orasul Bacau;
  • Participarea specialistilor centrului la work-shop- uri si activitati cu parteneri;
  • Participarea beneficiarilor la expozitii si concursuri artistice, in luna noiembrie a acestui an, beneficiara Liliana Tataru a participat la concursul ,,Outsider art”, premiile Casa Iris 2014, la care a obtinut premiul al 3-lea;

Serviciile oferite beneficiarilor CRRN Racaciuni urmaresc acoperirea ariilor prioritare stabilite prin Planul institutional al institutiei, Planul de actiune operativ al DGASPC Bacau pe anul 2014 si Strategia judeteana de dezvoltare a serviciilor sociale 2014-2020.

Obiectivele generale au vizat urmatoarele aspecte individuale ale fiecarui beneficiar:

  • mentinerea parametrilor functionali tinand cont de constrangerile impuse de tipul si gradul de handicap;
  • refacerea potentialului privind starea de sanatate si de functionare independenta in conditiile impuse de Standardele specifice de calitate;
  • dezvoltarea capacitatilor persoanei de autoconductie si de creare a optimului potential de integrare deplina in structura interrelationala specifica centrelor rezidentiale.

Structura serviciilor sociale oferite beneficiarilor CRRN Racaciuni a fost in concordanta cu nevoile identificate in urma reevaluarilor periodice tinand cont de potentialul de progres functional si dorinta manifestata de catre fiecare beneficiar in parte. Prin aceasta am realizat o deschidere catre recuperarea/reabilitarea mai multor arii functionale in conformitate cu Standardele specifice de calitate si obiectivele operationale specifice centrului nostru.

La nivelul CRRN Racaciuni structura serviciilor sociale oferite beneficiarilor este monitorizata lunar de catre responsabilul de caz in colaborare cu echipa multidisciplinara de specialitate.

Procesul de furnizare a serviciilor pleaca de la principiile oferite de Standardele specifice de calitate – centrelor rezidentiale pentru persoanele adulte cu handicap – publicate in Monitorul Oficial nr. 559/ 22.10.2008, care sunt obligatorii si reprezinta suportul metodologic al activitatii noastre.

Eficienta serviciilor acordate este demonstrata prin rezultatele obtinute in imbunatatirea starii de sanatate generala a beneficiarilor, mentinerea si dezvoltarea abilitatilor, deprinderilor de autoconductie personala, imbunatatirea relationarii intre beneficiari, intre beneficiarii si salariatii centrului, imbunatatirea relationarii beneficiarilor in comunitate, diminuarea nemultumirilor scrise sau verbale exprimate de beneficiari sau familiile acestora, absenta oricaror forme de discriminare, eliminarea aproape in totalitate a parasirii nejustificate de catre beneficiari a unitatii noastre. in acelasi timp nu s-au mai inregistrat incalcari grave de catre beneficiari a Regulamentului de ordine interna si nici deteriorari majore a bunurilor aflate in dotare.

Echipa multidisciplinara intocmeste pentru fiecare beneficiar un Plan Individual de Interventie – conform standardelor – in care activitatile sunt planificate pe beneficiar – pe o perioada de cel putin 6 luni, cu intocmirea totodata a unor grafice de activitati in care sunt mentionate si persoanele care raspund de activitate si rezultatele asteptate in urma oferirii serviciilor. Fiecare beneficiar are intocmit un Orar Zilnic corespunzator necesitatilor identificate si tipului de activitati recomandate.

Prin fisa individuala de observatie a responsabilului de caz sunt consemnate aspectele deosebite privind finalitatea serviciilor sociale acordate si in acelasi timp sunt identificate posibilitatile de progres a fiecarui beneficiar in functie de ariile de interventie prevazute in Planul Individual de Interventie.

Serviciile oferite sunt centrate pe beneficiar, iar gradul de satisfactie al acestora este analizat periodic utilizand tehnici specifice asistentei si protectiei sociale: chestionare de masurare a satisfactiei beneficiarilor fata de continutul si forma serviciilor oferite, informatii de la familie sau sustinatorii legali, fata de evolutia beneficiarilor. Atat timp cat serviciile sunt oferite de profesionisti, performantele obtinute in procesul de furnizare a serviciilor sunt de un inalt nivel, demonstrat prin perfectionarea continua a personalului cat si prin numarul mare de specialisti care desfasoara aceste activitati.

Serviciile oferite respecta principiul centrarii pe persoana si necesitatile acestea cautandu-se individualizarea si identificarea potentialului de progres.

S-a urmarit permanent prezenta beneficiarilor in activitatile de terapie/ ergoterapie tinand cont de dorintele acestora si potentialul de recuperare stabilit in urma reevaluarilor periodice.

in procesul de oferire a serviciilor fiecare specialist respecta codul de deontologie profesionala concomitent cu prevederile codului etic specifice furnizorilor de servicii sociale.

Fata de fiecare beneficiar se incearca adoptarea unei atitudini coparticipative in conformitate cu trebuintele imediate si formarea unui optim motivational de implicare a beneficiarilor in propriul proces de recuperare si reabilitare.

Principalele materiale de promovare a CRRN Racaciuni sunt pliante de prezentare ale serviciilor oferite beneficiarilor, articole de presa, participari la sesiuni de comunicari stiintifice.

Deasemenea, beneficiarii cu aptitudini artistice, constituiti in formatia de teatru FORUM GASTENI, grupul vocal instrumental, formatia de papusi si marionete, sustin spectacole periodice in localitatile din jude, scoli si unitati de asistenta sociala.

Imprimarile de CD-uri si casetele audio-video constituie un alt mijloc de promovare a unei imagini pozitive a beneficiarilor CRRN Racaciuni in comunitate si favorizarea incluziunii sociale a acestora.

Parteneriate

Mentinerea si dezvoltarea parteneriatului cu institutiile de stat (la nivel local- Primaria Racaciuni : primar, viceprimar, consilierii locali) in scopul realizarii si colaborarii pentru proiecte/ parteneriate – permanent.

Dezvoltarea parteneriatului cu institutiile de stat si cu organizatiile nonguvernamentale, in scopul reintegrarii sociale-familiale si dezvoltarii formelor de terapie ocupationale si sociale – permanent.

Colaborarea cu institutiile statului: ITM Bacau, ASP si unitatile spitalicesti din Bacau, Directia Judeteana de Sport – Bacau – protectie si sanatate in munca, investigatii suplimentare, consultatii si tratament de specialitate, promovarea calitatii sportive a rezidentilor centrului- permanent.

Colaborarea cu ONG-urile de pe raza judetului Bacau care se ocupa de problematica persoanelor adulte:

  • Fundatia de Sprijin Comunitar – CRRN Racaciuni a fost nominalizat ca centru de invatare si buna practica materializandu-se prin vizite din partea altor institutii – permanent
  • Misionarele Caritatii – sacroterapie – permanent
  • Asociatia SPEhRo Elvetia – Romania – permanent
  • Organizatiei „Hofner Hilfe Fur Jassi din Elvetia”- permanent
  • Habitat for Humanity Comanesti – ocazional

Parteneriate cu DGASPC-urile din alte judete pentru continuarea procesului de transferare a beneficiarilor in functie de domiciliu – permanent.

Prioritati ale centrului pentru perioada urmatoare:

  • Continuarea procesului de restructurare a CRRN Racaciuni prin infiintarea unui Complex de Servicii Sociale pentru Persoane cu Dizabilitati Neuro/Psihice din cadrul proiectului „Restructurarea Centrului de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica Racaciuni”;
  • Finalizarea transferului beneficiarilor la Complexul de Servicii Filipesti
  • Modernizarea cladirii P+2 pentru a mari gradul de confort si noi facilitati in traiul cotidian;
  • infiintarea de noi tipuri de terapii complementare(finalizarea atelierelor de olarit, pictura pe sticla, confectionarea de obiecte artizanale si tesatorie );
  • Amenajarea unui lac in gradina centrului prin captarea de izvoare cu drenare in paraul Racaciuni;
  • imbunatatirea serviciului de asistenta medicala prin acoperirea cu personal a posturilor de specialitate vacante(medic psihiatru, medic stomatolog);
  • Promovarea participarii persoanelor cu dizabilitati din centru la activitati cultural-sportive si de petrecere a timpului liber in vederea atragerii de noi sponsori;
  • Accesarea de fonduri europene prin Asociatia salariatilor in vederea infiintarii de unitati/ ateliere protejate(1);
  • Dezvoltarea si modernizarea sistemului radio-tv. cu circuit inchis;
  • Identificarea de sponsori in vederea amenajarii unui parc prin completarea plantatiei de puieti pe terenul proprietate a centrului nostru;
  • Accesarea de proiecte pe fonduri europene pentru infiintarea Complexului de Servicii Sociale pentru Persoane cu Dizabilitati Neuro/Psihice;
  • Organizarea Decatlonului Relay Run Around Europe la Bacau, cu sprijinul DGASPC Bacau, a CJ Bacau si a Organizatiei Integrative Meeting, in perioada iunie-iulie 2015. CRRN Racaciuni promoveaza o politica de deschidere permanenta catre comunitate pe baza principiilor de coeziune si incluziune sociala.