Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități
Date de contact
Evaluarea complexă şi încadrarea copilului cu dizabilităţi în grad de handicap/ acces la servicii de abilitare şi reabilitare, se realizează în conformitate cu:
- Ordinul nr. 1306/1883/2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihospciale de încadrare a copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi a modalităţilor de aplicare a acestora.Emitent: Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice – Publicat în monitorul oficial nr. 994 din 9 decembrie 2016;
- Ordinul comun nr. 1985/1305/5805/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale. Emitent: Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul Sănătăţii Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice Publicat în monitorul oficial nr. 1019 din 19 decembrie 2016.
Procesul de evaluare a funcționării, dizabilității la copii, în cadrul SECCD, are drept scop menținerea, îmbunătățirea sau creșterea calității vieții copilului prin următoarele acțiuni interconectate:
a) încadrarea în grad de handicap, care conferă drepturile prevăzute de legea specială;
b) planificarea serviciilor de abilitare și reabilitare și/sau a serviciilor psihoeducaționale cu monitorizarea și reevaluarea periodică a progreselor înregistrate de copil, a eficienței beneficiilor, serviciilor, intervențiilor și a gradului de satisfacție a beneficiarilor.
Evaluarea complexă a copilului şi familiei presupune utilizarea la maxim a expertizei tuturor membrilor SECCD (șef serviciu, medici, psihologi, psihopedagogi, asistenți sociali) şi a specialiştilor colaboratori din domeniul medico-sanitar, educaţional şi de protecţie a copilului.
Serviciul de evaluare complexă a copilului cu dizabilităţi din cadrul Direcției exercită următoarele atribuții principale:
a) identifică copiii cu dizabilități care necesită încadrare într-un grad de handicap ori pentru care se solicită acces la servicii de abilitare și reabilitare, în urma evaluării complexe; identificarea are loc în urma solicitărilor din partea părinților sau a reprezentanților legali, a referirilor din partea serviciului public de asistență socială și a specialiștilor care vin în contact cu copiii cu dizabilități, precum și a sesizărilor din oficiu;
b) verifică documentele anexate cererii-tip pentru evaluarea complexă și încadrarea în grad de handicap sau, după caz, cererea privind accesul la servicii, precum și îndeplinirea condițiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap sau accesul la servicii;
c) contribuie la întocmirea de către managerul de caz a raportului de evaluare complexă;
d) contribuie la întocmire, de către managerul de caz a proiectului planului de abilitare-reabilitare pentru copiii cu dizabilități din familie pentru care se solicită încadrare în grad de handicap sau, după caz, acces la servicii de abilitare și reabilitare, respectiv a proiectului de revizuire a planului individualizat de protecție pentru copiii cu dizabilități din sistemul de protecție specială; în situația în care părintele sau reprezentantul legal nu dorește încadrare în grad de handicap, ci acces la servicii de abilitare și reabilitare;
e) informează părinții sau reprezentantul legal cu privire la obligația respectării și implementării planului de abilitare- reabilitare a copilului cu dizabilități;
f) coordonează activitatea de monitorizare a implementării planului de abilitare-reabilitare;
g) comunică în scris, prin corespondență electronică sau telefonic, părinților sau reprezentantului legal data stabilită pentru reevaluare;
h) reevaluează condițiile privind încadrarea copilului într-un grad de handicap, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal, formulată cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului. Cererea de reevaluare poate fi formulată oricând, dacă s-au schimbat condițiile pentru care s-a eliberat certificatul de încadrare într-un grad de handicap.
Atasamente
- Ancheta sociala completata de primaria de domiciliu
- Anexa ancheta sociala completata de primaria de domiciliu
- Fisa medicala sintetica completata de medicul de familie
- Fisa psihologica completata de psihologi clinicieni
- Fisa psihopedagogica completata de unitatea de invatamant
- Formulare cerere completata de parinti sau reprezentanti legali
- Ordin criterii 1306.1883.2016 MO
- Ordin metodologie integrata 1985.1305.5805.2016 MO
- Cerere DGASPC 2022
- Nota informativa 2022
- Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal.jpg