• Societatea civilă
  • Informații de interes public
  • Formulare
  • 119
Bacău, Condorilor 2, BC 600302, România
+40.234.585.071
+40.234.576.970
[email protected] [email protected]

Norway Grants
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
  • Acasă
  • Info
    • Organigramă
    • Informații de interes public
    • Anunturi angajare persoane cu dizabilitati
    • Cardul european pentru dizabilitate
    • Informare privind depunerea dosarelor persoanelor cu dizabilități
    • Furnizori servicii sociale publici și privați, servicii sociale acreditate
    • Acordarea de subventii pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dipozitive asistive
    • Formare profesională
    • Accesibilitate
    • COVID19
  • Organizare
    • Adulți
      • Serviciul management de caz pentru persoane adulte
      • Serviciul de Evaluare Complexă și Vocațională a Persoanelor Adulte cu Handicap
    • Centre adulți
      • Centrul de abilitare si reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilitati Miorita Parincea
      • Complexul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Filipești
      • Centru de recuperare și reabilitare a persoanelor cu handicap Comănești
      • Centrul de îngrijire și asistență a persoanei cu dizabilități Comănești
      • Complexul de servicii sociale pentru persoane cu dizabilitati „Costache Negri” Targu Ocna
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Rachitoasa
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Dizabilități Târgu Ocna
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Handicap Ungureni
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Condorul
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Dărmănești
      • Centrul de Abilitare si Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati Pietricica
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Răcăciuni
    • Centre copii
      • Rețeaua de asistenți maternali profesioniști
      • Centrul de Servicii Sociale Alexandra Onești
      • Centrul de Servicii Sociale Ghiocelul Bacău
      • Ansamblul de servicii sociale pentru copii și tineri în dificultate
      • Complexul de servicii Sociale „Pro Familia” Bacau
      • Complexul de servicii pentru intervenție specializată în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului Bacău
    • Copii
      • Serviciul management de caz pentru copii
      • Biroul telefonul copilului pentru interventie in regim de urgenta pentru copilul abuzat, neglijat, exploatat si parasit in unitatile sanitare – 119
      • Secretariatul Comisiei pentru Protecția Copilului Bacău
      • Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități
    • Servicii comune
      • Complexul pentru servicii de asistenta sociala si suport comunitar
      • Biroul Adopții
      • Direcția economică
        • Biroul Achiziții Publice
        • Serviciul Economic si Financiar Contabil
          • Compartiment de Prestații Sociale pentru Persoane cu Handicap
          • Compartiment de acordare a facilitatilor pentru persoane cu handicap
      • Serviciul Resurse Umane
      • Serviciul Juridic și Contencios
      • Biroul Comunicare si Informatizare
      • Biroul strategii, proiecte și monitorizare
  • Știri
    • Comunicate de presă
    • Anunțuri
    • Angajare
    • Proiecte
    • Diverse
    • Discuții
    • Formare profesională
    • Achiziții
    • Anunturi angajare persoane cu handicap
  • Documente
    • Declarații de avere și interese
    • Rapoarte de activitate
    • Strategii
    • Buget
    • Organizare și funcționare
    • Formulare
      • Formulare persoane cu dizabilitati
      • Formulare Consiliere și Sprijin pentru părinți și copii
      • Formulare pentru protecția copilului
      • Formulare pentru persoane adulte
      • Formulare Resurse Umane
      • Formulare victimele violenței în familie
      • Formulare Comunicare si informatizare, relatii cu publicul
    • Diverse
    • Protocoale
  • Proiecte
  • Sesizare
  • Contact

Evaluarea adoptatorului sau a familiei in vederea obtinerii atestatului

Home / Organizare / Servicii comune / Biroul Adopții / Evaluarea adoptatorului sau a familiei in vederea obtinerii atestatului

Evaluarea adoptatorului sau a familiei in vederea obtinerii atestatului

Art. 19

(1) Evaluarea adoptatorului sau a familiei adoptatoare reprezintă procesul prin care se realizează identificarea abilităţilor parentale, se analizează îndeplinirea garanţiilor morale şi a condiţiilor materiale ale adoptatorului sau familiei adoptatoare, precum şi pregătirea acestora pentru asumarea, în cunoştinţă de cauză, a rolului de părinte.

(2) Odată cu evaluarea prevăzută la alin. (1) vor fi analizate şi caracteristicile psihologice, sociale şi medicale ale celorlalţi membri ai familiei sau altor persoane care locuiesc împreună cu solicitantul, precum şi opinia acestora cu privire la adopţie.

(3) Evaluarea se realizează pe baza solicitării adoptatorului sau familiei adoptatoare de către direcţia de la domiciliul acestora şi trebuie să aibă în vedere:

a) personalitatea şi starea sănătăţii adoptatorului sau familiei adoptatoare, viaţa familială, condiţiile de locuit, aptitudinea de creştere şi educare a unui copil;

b) situaţia economică a persoanei/familiei, analizată din perspectiva surselor de venit, a continuităţii acestora, precum şi a cheltuielilor persoanei/familiei;

c) motivele pentru care adoptatorul sau familia adoptatoare doreşte să adopte;

d) motivele pentru care, în cazul în care numai unul dintre cei 2 soţi solicită să adopte un copil, celălalt soţ nu se asociază la cerere;

e) impedimente de orice natură relevante pentru capacitatea de a adopta.

(4) În cazul unui rezultat favorabil al evaluării, direcţia va elibera atestatul de persoană sau familie aptă să adopte, care se constituie ca anexă la dispoziţia directorului general/executiv al direcţiei.

(5) Modelul-cadru al atestatului de persoană sau familie aptă să adopte, precum şi modelul şi conţinutul unor formulare, instrumente şi documente utilizate în procedura adopţiei se aprobă prin ordin al secretarului de stat al Oficiului.

(6) Atestatul eliberat de direcţia în a cărei rază teritorială domiciliază adoptatorul sau familia adoptatoare este valabil pentru o perioadă de un an. Valabilitatea acestui atestat se prelungeşte de drept până la încuviinţarea adopţiei, în situaţia în care a fost introdusă pe rolul instanţei judecătoreşti cererea de încredinţare în vederea adopţiei, precum şi în situaţia în care persoana/familia atestată are deja încredinţaţi, în vederea adopţiei, unul sau mai mulţi copii.

(7) Valabilitatea atestatului se prelungeşte la solicitarea persoanei/familiei, prin dispoziţia directorului general/executiv al direcţiei, până la încuviinţarea adopţiei, în situaţia în care s-a finalizat procedura de potrivire şi a fost întocmit raportul privind potrivirea practică dintre copil şi familia adoptatoare.

(8) Atestatul poate fi retras în următoarele situaţii:

a) în situaţia în care se constată faptul că persoana/familia adoptatoare a ascuns sau a furnizat informaţii false cu ocazia realizării evaluării;

b) când se constată faptul că nu mai sunt îndeplinite condiţiile în baza cărora a fost eliberat atestatul;

c) în situaţia în care se constată implicarea directă a persoanei/familiei atestate în identificarea unui copil potenţial adoptabil; această dispoziţie nu se aplică în situaţia în care se constată că persoana/familia atestată este rudă până la gradul al patrulea cu copilul;

d) la propunerea Oficiului, atunci când constată că eliberarea atestatului a fost în mod vădit netemeinică sau nelegală;

e) la cererea motivată a persoanei sau familiei atestate.

(9) Valabilitatea atestatului încetează de drept:

a) ca urmare a expirării;

b) ca urmare a modificării configuraţiei familiei atestate, prin decesul unuia dintre membrii familiei sau prin divorţ;

c) în cazul căsătoriei sau decesului persoanei atestate;

d) după încuviinţarea adopţiei, odată cu rămânerea definitivă şi irevocabilă a hotărârii judecătoreşti de încuviinţare a adopţiei, când atestatul şi-a produs în integralitate efectele pentru care a fost eliberat.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 191

(1) În situaţia în care solicitantul locuieşte în fapt la adresa de reşedinţă, soluţionarea cererii de evaluare se realizează de către direcţia în a cărei rază teritorială domiciliază acesta.

(2) Direcţia în a cărei rază teritorială îşi are stabilită reşedinţa solicitantul are obligaţia de a furniza direcţiei în a cărei rază teritorială domiciliază solicitantul datele necesare în vederea realizării evaluării, la solicitarea acesteia.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 192

(1) Rezultatele evaluării prevăzute la art. 19 se consemnează într-un raport final de evaluare a capacităţii de a adopta a solicitantului, care conţine şi propunerea privind eliberarea sau neeliberarea atestatului. Raportul se întocmeşte în maximum 120 de zile de la depunerea cererii de evaluare şi se comunică solicitantului.

(2) În cazul unui rezultat favorabil al evaluării, direcţia emite dispoziţia privind eliberarea atestatului.

(3) În cazul unui rezultat nefavorabil al evaluării, adoptatorul sau familia adoptatoare poate formula contestaţie în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea raportului prevăzut la alin. (1).

(4) În cazul în care rezultatul evaluării nu este contestat în termenul prevăzut la alin. (3), direcţia emite dispoziţia privind neeliberarea atestatului.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 193

(1) Contestaţia prevăzută la art. 192 alin. (3) se depune şi se înregistrează la direcţia care a realizat evaluarea, aceasta având obligaţia ca, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea contestaţiei, să o transmită spre soluţionare Oficiului. Contestaţia se transmite însoţită de copia dosarului persoanei/familiei în cauză.

(2) Contestaţia se soluţionează de către Oficiu în termen de 30 de zile de la înregistrare.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 194

(1) În soluţionarea contestaţiei, Oficiul analizează documentaţia transmisă de către direcţie, solicită orice alte date/documente suplimentare relevante pentru soluţionarea acesteia de la direcţie, contestatar sau de la alte persoane fizice ori juridice sau poate dispune efectuarea unor verificări proprii asupra cazului.

(2) În situaţia în care Oficiul apreciază contestaţia ca fiind întemeiată, formulează în atenţia direcţiei următoarele recomandări şi propuneri:

a) completarea procesului de evaluare cu noi informaţii sau documente relevante;

b) realizarea unei noi evaluări sociale şi/sau psihologice de către cabinete individuale, cabinete asociate sau societăţi civile profesionale care au încheiat convenţii cu Oficiul;

c) eliberarea atestatului în situaţiile în care se constată că sunt îndeplinite condiţiile legale de eliberare a acestuia şi propunerea cuprinsă în raportul prevăzut la art. 192 alin. (1) este în mod vădit netemeinică sau nelegală.

(3) Oficiul poate respinge contestaţia formulată ca fiind nefondată, tardivă sau introdusă de o persoană fără calitate ori neîmputernicită să formuleze contestaţie.

(4) Rezultatul soluţionării contestaţiei se comunică atât direcţiei, cât şi contestatarului.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 195

(1) În urma comunicării rezultatului soluţionării contestaţiei de către Oficiu, direcţia poate decide următoarele:

a) menţinerea propunerii formulate în raportul prevăzut la art. 192 alin. (1) şi emiterea dispoziţiei privind neeliberarea atestatului;

b) completarea procesului de evaluare cu noi informaţii sau documente relevante;

c) realizarea unei noi evaluări sociale şi/sau psihologice, în condiţiile prevederilor art. 194 alin. (2) lit. b);

d) eliberarea atestatului.

(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c), în emiterea dispoziţiei privind eliberarea/neeliberarea atestatului se vor lua în considerare concluziile rezultate ca urmare a noilor evaluări sociale sau psihologice realizate.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 196

În cazul în care se realizează o nouă evaluare în condiţiile art. 195 alin. (1) lit. c), costurile implicate de aceasta se suportă de către contestatar.

Legea 273 din 2004 a adopţiei actualizată prin:Lege nr. 233/2011 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei din 5 decembrie 2011, Monitorul Oficial 860/2011;

Art. 197

Dispoziţia privind neacordarea/retragerea atestatului de persoană/familie aptă pentru adopţie poate fi atacată, în termen de 15 zile de la data comunicării, la instanţa competentă în materia adopţiei de la domiciliul adoptatorului.

Date de contact

  • Adresa copii: Condorilor, nr. 2, (600302)
  • Telefon copii: 0234.585.071
  • Telefon copii 2: 0234.585.033
  • Telefonul Copilului 119: 119
  • Fax copii: 0234.519.042
  • Email copii: [email protected]
  • Adresa adulti: Aleea Ghioceilor, nr. 4, (600155)
  • Telefon adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.511.525
  • Email adulti: [email protected]

Despre noi

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau este institutia care ofera asistenta si sprijin pentru copii, familie, persoane singure, persoane varstnice, persoane aflate in nevoie, abuzate, marginalizate sau cu dizabilitati. Impreuna cu partenerii nostri, organizatii nonguvernamentale, fundatii, spitale, suntem aproape de cei care au nevoie de ajutor.

Legaturi utile

Flux RSS Flux RSS

  • Termeni si conditii
  • Politica de cookie-uri
  • Politica de confidentialitate
  • Responsabili date cu caracter personal
  • Consiliul Judetean Bacau
  • Harta Serviciilor Sociale
  • Primaria Municipiului Bacau
  • Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bacau
  • Casa Judeteana de Pensii Bacau
  • Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bacău
  • Judecatoria Bacau
  • Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie
  • Agentia nationala pentru persoane cu dizabilitati
  • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
  • Guvernul Romaniei
  • Registrul Unic al Transparentei Intereselor

IDI Web Accesibility

Parteneri

CSJ Bacau

Telverde



Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului BacauDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău