• Societatea civilă
  • Informații de interes public
  • Formulare
  • 983
Bacău, Condorilor 2, BC 600302, România
+40.234.585.071
+40.234.576.970
[email protected] [email protected]

Telverde
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
  • Acasă
  • Info
    • Organigramă
    • Informații de interes public
    • Anunturi angajare persoane cu dizabilitati
    • Cardul european pentru dizabilitate
    • Informare privind depunerea dosarelor persoanelor cu dizabilități
    • Regulament de organizare și funcționare a DGASPC Bacău
    • Furnizori servicii sociale publici și privați, servicii sociale acreditate
    • Acordarea de subventii pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dipozitive asistive
    • Formare profesională
    • Accesibilitate
    • COVID19
  • Organizare
    • Adulți
      • Serviciul de Evaluare Complexă și Vocațională a Persoanelor Adulte cu Handicap
      • Serviciul pentru Îngrijire de tip Rezidențial în domeniul Asistenței Sociale a Persoanelor Adulte
      • Biroul de Prestații Sociale pentru Persoane cu Handicap
      • Serviciul pentru Îngrijire de tip Familial în domeniul Asistenței Sociale a Persoanelor Adulte
    • Centre adulți
      • Centrul de abilitare si reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilitati Miorita Parincea
      • Centru de recuperare și reabilitare a persoanelor cu handicap Comănești
      • Centrul de îngrijire și asistență a persoanei cu dizabilități Comănești
      • Centrul de îngrijire și asistență a persoanelor cu dizabilități Costachi Negri Târgu Ocna
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Rachitoasa
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Dizabilități Târgu Ocna
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Handicap Ungureni
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Condorul
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Dărmănești
      • Centrul de Abilitare si Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati Pietricica
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Răcăciuni
    • Centre copii
      • Centrul pentru Servicii de Asistență Socială și Suport Comunitar
      • Centrul de ingrijire si asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Filipesti
      • Rețeaua de Apartamente „Casa Mea”
      • Centrul de Servicii Sociale Alexandra Onești
      • Centrul de Servicii Sociale Ghiocelul Bacău
      • Centrul Multifuncțional pentru tineri în dificultate Henri Coandă
      • Centrul Rezidențial PRO FAMILIA
      • Complexul de servicii sociale pentru intervenție în situații de urgență în domeniul protecției copilului Bacău
    • Copii
      • Centrul pentru intervenție în regim de urgență pentru copilul abuzat, neglijat, exploatat și părăsit în unitățile sanitare – Telefonul copilului – 983
      • Secretariatul Comisiei pentru Protecția Copilului Bacău
      • Complexul de servicii pentru intervenție specializată în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului Bacău
      • Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități
      • Centrul de Management de caz si Asistenta Maternala
    • Servicii comune
      • Serviciul Adopții
      • Achiziții Publice
      • Administrativ
      • Direcția Economică
      • Resurse Umane
      • Serviciul Juridic și Contencios
      • Serviciul Relații Publice, Petiții și sesizări
      • Serviciul strategii, proiecte și monitorizare
  • Știri
    • Comunicate de presă
    • Anunțuri
    • Angajare
    • Proiecte
    • Diverse
    • Discuții
    • Formare profesională
    • Anunturi angajare persoane cu handicap
  • Documente
    • Declarații de avere și interese
    • Rapoarte de activitate
    • Strategii
    • Organizare și funcționare
    • Formulare
      • Formulare Consiliere și Sprijin pentru părinți și copii
      • Formulare pentru protecția copilului
      • Formulare pentru persoane adulte
      • Formulare Resurse Umane
      • Formulare victimele violenței în familie
      • Formulare Relații cu Publicul, Petiții și Sesizări
    • Diverse
    • Protocoale
  • Proiecte
  • Sesizare
  • Contact

Serviciul Relații Publice, Petiții și sesizări

Home / Organizare / Servicii comune / Serviciul Relații Publice, Petiții și sesizări

Date de contact

  • Sef Serviciu: Andries Ionut
  • Purtator de cuvant: Vatamanescu Marian
  • Adresa: Bacau, strada Condorilor nr. 2, (600302)
  • Telefon strada Condorilor: 0234.585.071, 0234.585.033
  • Fax strada Condorilor: 0234.519.042
  • Email: [email protected]

Date de contact

  • Telefon Marasesti: 0234.511.525
  • Fax strada Marasesti: 0234.576.970
  • Email: [email protected]
  • Despre
  • Lista documentelor de interes public
  • Documente utile

Reprezinta legatura dintre Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, beneficiari, institutii, mass media, etc.

Organizare:

  • biroul referentului de relatii publice, situat la parterul sediului DGASPC din strada Condorilor nr.2, respectiv la parterul sediului din strada Marasesti nr.13 (Componenta Adult)
  • biroul Registratura situat la et.2, biroul cu nr.3, in sediul de pe str.Condorilor nr.2, respectiv la parter in sediul de pe str.Marasesti nr.13
  • secretariatul, situat la et.2 in str. Condorilor nr.2, respectiv parter in str.Marasesti nr.13

Serviciul relatii publice, petitii si sesizari indeplineste urmatoarele atributii:

  • coordoneaza activitatea de comunicare intra si inter institutionala pe cele doua segmente: relatii publice si relatii cu publicul;
  • reprezinta conducerea institutiei in relatia cu mass-media si colaboratorii;
  • asigura informarea publica directa a persoanelor si informarea interna a personalului;
  • asigura accesul neingradit al populatiei la informatiile privind dreptul acesteia la protectie si asistenta sociala, precum si la formalitatile si documentatiile care sunt necesare pentru obtinerea acestor drepturi in conditiile impuse de legislatia in vigoare;
  • faciliteaza accesul categoriilor populationale supuse riscului marginalizarii sociale la prestatiile si serviciile oferite de DGASPC direct sau in parteneriat cu alte institutii/ ONG-uri prestatoare de servicii sociale, asigurandu-le informatiile necesare referitoare la legislatia in vigoare in domeniul asistentei sociale; ofera consiliere in limita competentelor serviciului.
  • asigura egalitatea la tratament a cetatenilor prin eliminarea oricarei forme de discriminare bazata pe aspecte privind nationalitatea, convingerile religioase si politice, starea materiala, varsta, sex, etc.
  • permite persoanelor interesate cunoasterea retelei de servicii sociale comunitare create, dezvoltate si diversificate in baza legislatiei in vigoare.
  • aplica dispozitiile Legii nr.233/2002 pentru aprobarea O.G. nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor precum si ale Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de inreres public.
  • organizeaza locul special destinat informarii publice si actualizeaza documentele ce fac referire la structura si activitatile desfasurate de catre institutie.
  • organizeaza traseul optim de circulatie a documentelor intre compartimentele functionale ale DGASPC, cu respectarea termenelor de solutionare prevazute de cadrul normativ in vigoare;
  • asigura desfasurarea activitatii de secretariat si registratura generala a institutiei, in conditii optime;
  • organizeaza evenimente mediatice precum conferinte de presa/intalniri cu mass-media/vizite de lucru/etc;
  • colaboreaza cu compartimente de comunicare/presa ale altor structuri ale administratiei publice centrale si locale;
  • anticipeaza, pevine si gestioneaza situatiile de criza ce pot constitui subiecte de presa; in vederea indeplinirii acestor atributii, purtatorul de cuvant al institutiei va fi informat de catre toate structurile componente cu privire la eventualele situatii de criza aparute; acorda asistenta de specialitate in domeniul repartizat.
  • stabileste subiectele zilnice – temele ce urmeaza a fi abordate, atat proactiv cat si reactiv – modalitatea in care acestea vor fi prezentate, obtinerea informatiilor pentru raspuns, elaborarea drepturilor la replica, etc;
  • realizeaza reteaua de parteneri de comunicare;
  • cultiva si mentine relatii bune de colaborare cu mass media;
  • realizeaza analiza semestriala/anuala a aparitiilor in presa si intocmeste anual un raport privind accesul la informatiile de interes public cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
  • asigura expedierea corespondentei catre persoanele/institutiile care s-au adresat DGASPC in scris;

ART. 5

(1)    Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:

a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
e) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
f) programele şi strategiile proprii;
g) lista cuprinzând documentele de interes public;
h) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.

(1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice si sa actualizeze anual un buletin informativ.

(2)Autoritatile si institutiile publice au obligatia  sa dea din oficiu publicitatii un raport periodic de activitate, cel putin annual,care va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,Partea a III-a).

MODALITĂŢILE DE CONTESTARE A DECIZIEI AUTORITĂŢII SAU A INSTITUŢIEI PUBLICE ÎN SITUAŢIA ÎN CARE PERSOANA SE CONSIDERĂ VĂTĂMATĂ ÎN PRIVINŢA DREPTULUI DE ACCES LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC SOLICITATE

(1) În cazul în care o persoană considera că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.

(2) Persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 şi ale prezentelor norme metodologice.

(3) În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se consideră lezat în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative. Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, de asemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii.

(4) Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se considera în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului, în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevăzute la art. 7 din Legea nr. 544/2001.

(5) Scutirea de taxa de timbru pentru plângerea la tribunal şi recursul la curtea de apel nu include şi scutirea de la plata serviciilor de copiere a informaţiilor de interes public solicitate.

(6) Hotărarea tribunalului este supusă recursului.

(7) Decizia Curţii de Apel este definitivă şi irevocabilă.

  • Cerere tip informatii de interes public
  • Model reclamatie administrativa

Date de contact

  • Adresa copii: Condorilor, nr. 2, (600302)
  • Telefon copii: 0234.585.071
  • Telefon copii 2: 0234.585.033
  • Telefonul Copilului 983: 0234.983
  • Fax copii: 0234.519.042
  • Email copii: [email protected]
  • Adresa adulti: Marasesti, nr. 13, (600015)
  • Telefon adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.511.525
  • Email adulti: [email protected]

Despre noi

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau este institutia care ofera asistenta si sprijin pentru copii, familie, persoane singure, persoane varstnice, persoane aflate in nevoie, abuzate, marginalizate sau cu dizabilitati. Impreuna cu partenerii nostri, organizatii nonguvernamentale, fundatii, spitale, suntem aproape de cei care au nevoie de ajutor.

Legaturi utile

Flux RSS Flux RSS

  • Termeni si conditii
  • Politica de cookie-uri
  • Politica de confidentialitate
  • Responsabili cu protectia datelor personale
  • Consiliul Judetean Bacau
  • Harta Serviciilor Sociale
  • Primaria Municipiului Bacau
  • Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bacau
  • Casa Judeteana de Pensii Bacau
  • Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bacău
  • Judecatoria Bacau
  • Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie
  • Agentia nationala pentru persoane cu dizabilitati
  • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
  • Guvernul Romaniei

Parteneri

CSJ Bacau


IDI Web Accesibility

Telverde

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului BacauDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău