Ziua de conştientizare a autismului – Raport privind activitatea desfăşurată pe 3 aprilie 2017

În data de 3 aprilie 2017, cu ocazia „Zilei de conştientizare a autismului”, specialiştii din cadrul Centrului de Servicii Sociale „Ghiocelul” – Compartiment TSA au organizat o întâlnire cu tema „Copiii cu autism. Să nu-i ignorăm!” la care au fost invitaţi părinţii copiilor cu Tulburări de Spectru Autist înscrişi în programul de consiliere şi terapii specifice.

Activitatea a fost desfăşurată în cadrul Centrului, la Compartimentul Educaţional între orele 10,00-12,00.
La întâlnire au luat parte un număr de 16 părinţi şi specialişti din cadrul Centrului de Recuperare: kinetoterapeut – Olimpia Toma, educator – Maria Dragomir, asistent social şi coordonator al personalului de specialitate – Gabriela Godoi, împreună cu specialiştii compartimentului TSA.

Raport TSA - Copilul cu autism
În cadrul discuţiei au fost prezentate informaţii legate de:

  • diagnosticul şi simptomele autismului, incidenţa cazurilor de autism;
  • sugestii referitoare la formarea unor deprinderi de autonomie personală şi de socializare, la domiciliu şi in comunitate;
  • necesitatea continuării la domiciliu a activităţilor iniţiate în şedinţele de terapie pentru a asigura fixarea cunoştinţelor şi deprinderilor şi pentru obţinerea progreselor;
  • dificultăţi întâmpinate în interacţiunea cu mediul social şi şcolar în încercările de integrare a copilului şi în obţinerea drepturilor sociale stabilite prin lege;
  • progresele observate în urma activităţilor de terapie;
  • opinii şi sugestii ale părinţilor.

Dintre temele propuse de părinţi privind tematica viitoarelor întâlniri menţionăm:

  • Informaţii legate de alte instituţii care oferă servicii de terapie din comunitate
  • Simptome ale autismului şi evoluţia copilului cu autism
  • Caracteristici şi metode de abordare a adolescentului cu autism
  • Modalităţi de motivare şi implicare a copilului/adolescentului cu autism pentru a realiza activităţi practice /sau educaţionale la domiciliu şi la şcoală
  • Metode de educare/modelare a comportamentului copiilor/adolescenţilor cu TSA
  • Integrarea copilului cu autism în societate şi în colectiv
  • Aspecte legate de formarea deprinderilor de socializare

La finalul întâlnirii părinţii au primit materiale informative legate de autism.