• Societatea civilă
  • Informații de interes public
  • Formulare
  • 119
Bacău, Condorilor 2, BC 600302, România
+40.234.585.071
+40.234.576.970
[email protected] [email protected]

Norway Grants
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
  • Acasă
  • Info
    • Organigramă
    • Informații de interes public
    • Anunturi angajare persoane cu dizabilitati
    • Cardul european pentru dizabilitate
    • Informare privind depunerea dosarelor persoanelor cu dizabilități
    • Furnizori servicii sociale publici și privați, servicii sociale acreditate
    • Acordarea de subventii pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dipozitive asistive
    • Formare profesională
    • Accesibilitate
    • COVID19
  • Organizare
    • Adulți
      • Serviciul management de caz pentru persoane adulte
      • Serviciul de Evaluare Complexă și Vocațională a Persoanelor Adulte cu Handicap
    • Centre adulți
      • Centrul de abilitare si reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilitati Miorita Parincea
      • Complexul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Filipești
      • Centru de recuperare și reabilitare a persoanelor cu handicap Comănești
      • Centrul de îngrijire și asistență a persoanei cu dizabilități Comănești
      • Complexul de servicii sociale pentru persoane cu dizabilitati „Costache Negri” Targu Ocna
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Rachitoasa
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Dizabilități Târgu Ocna
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare a Persoanei cu Handicap Ungureni
      • Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati Condorul
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Dărmănești
      • Centrul de Abilitare si Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati Pietricica
      • Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Răcăciuni
    • Centre copii
      • Rețeaua de asistenți maternali profesioniști
      • Centrul de Servicii Sociale Alexandra Onești
      • Centrul de Servicii Sociale Ghiocelul Bacău
      • Ansamblul de servicii sociale pentru copii și tineri în dificultate
      • Complexul de servicii Sociale „Pro Familia” Bacau
      • Complexul de servicii pentru intervenție specializată în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului Bacău
    • Copii
      • Serviciul management de caz pentru copii
      • Biroul telefonul copilului pentru interventie in regim de urgenta pentru copilul abuzat, neglijat, exploatat si parasit in unitatile sanitare – 119
      • Secretariatul Comisiei pentru Protecția Copilului Bacău
      • Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități
    • Servicii comune
      • Complexul pentru servicii de asistenta sociala si suport comunitar
      • Biroul Adopții
      • Direcția economică
        • Biroul Achiziții Publice
        • Serviciul Economic si Financiar Contabil
          • Compartiment de Prestații Sociale pentru Persoane cu Handicap
          • Compartiment de acordare a facilitatilor pentru persoane cu handicap
      • Serviciul Resurse Umane
      • Serviciul Juridic și Contencios
      • Biroul Comunicare si Informatizare
      • Biroul strategii, proiecte și monitorizare
  • Știri
    • Comunicate de presă
    • Anunțuri
    • Angajare
    • Proiecte
    • Diverse
    • Discuții
    • Formare profesională
    • Achiziții
    • Anunturi angajare persoane cu handicap
  • Documente
    • Declarații de avere și interese
    • Rapoarte de activitate
    • Strategii
    • Buget
    • Organizare și funcționare
    • Formulare
      • Formulare persoane cu dizabilitati
      • Formulare Consiliere și Sprijin pentru părinți și copii
      • Formulare pentru protecția copilului
      • Formulare pentru persoane adulte
      • Formulare Resurse Umane
      • Formulare victimele violenței în familie
      • Formulare Comunicare si informatizare, relatii cu publicul
    • Diverse
    • Protocoale
  • Proiecte
  • Sesizare
  • Contact

Serviciul management de caz pentru persoane adulte

Home / Organizare / Adulți / Serviciul management de caz pentru persoane adulte

Compartimentul management de caz pentru persoane adulte – Date de contact

  • Sef Serviciu: Elena Munteanu
  • Telefon: 0234.576.970, interior 137
  • Email: [email protected]
  • Adresa: jud. Bacau, loc. Bacau, str. Aleea Ghioceilor nr. 4

Compartimentul pentru îngrijire de tip familial – Date de contact

  • Sef Serviciu: Elena Munteanu
  • Telefon: 0234.576.970, interior 137
  • Email: [email protected]
  • Adresa: jud. Bacau, loc. Bacau, str. Aleea Ghioceilor nr. 4

Activități desfășurate de serviciu:
Serviciul management de caz pentru persoane adulte îndeplinește următoarele atribuţii principale şi sarcini:

  • asigură managementul de caz pentru persoane adulte încadrate în grad de handicap aflate în sistem rezidenţial şi persoane adulte încadrate în grad de handicap
  • organizează, coordonează şi monitorizează aplicarea standardelor minime de calitate privind serviciile sociale pentru persoanele adulte cu handicap aflate în instituţii de tip rezidenţial din cadrul D.G.A.S.P.C. Bacău;
  • îndrumă si coordonează activitatea desfăşurată în unităţile de tip rezidenţial pentru adulţi;
  • propune Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap ieşirea sau transferul unei persoane într-o/dintr-o instituţie de asistenţă socială şi facilitează accesul acesteia în alte instituţii specializate;
  • asigură tranziţia tânărului cu dizabilitate din sistemul de protecţie a copilului în sistemul de protecţie a persoanei adulte cu dizabilități, în baza nevoilor individuale identificate ale acestuia;
  • culege date şi informaţii cu privire la persoanele adulte cu dizabilități aflate în nevoi speciale şi face propuneri pentru luarea măsurilor de protecţie ce se impun;
  • se autosesizează şi răspunde sesizărilor primite cu privire la diferite situaţii de criză în care se găsesc persoanele adulte cu dizabilități, se deplasează pe teren în vederea evaluării situaţiei persoanelor adulte aflate în nevoie
  • acordă consiliere, asistenţă şi sprijin persoanei şi familiei pentru depăşirea situaţiei de criză cu care se confruntă, acţionând în permanenţă pentru refacerea/întărirea capacităţilor individuale şi familiale necesare pentru depăşirea cu forţe proprii a situaţiilor de dificultate;
  • întocmeşte documentaţia necesară în vederea eliberării acordului scris privind opţiunea pentru asistent personal sau pentru primirea unei indemnizaţii lunare, exprimată de persoana cu handicap sau de reprezentantul acesteia, părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, ce se va comunica angajatorului;
  • sprijină si mentine legatura cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea identificării condiţiilor pentru prevenirea instituţionalizării precum şi dezinstituţionalizării cat si pentru identificarea şi soluţionarea cazurilor în care sunt implicate persoanele adulte aflate în dificultate;
  • întocmeşte o evidenţă proprie a cazurilor de persoane adulte aflate în dificultate;
  • monitorizează cazurile impreuna cu APL-ul pentru o perioadă de cel puţin 3 luni de la depăşirea situaţiei de criză;
  • monitorizează respectarea drepturilor persoanelor cu handicap şi prezintă propuneri instituţiilor şi autorităţilor competente pentru eliminarea disfuncţionalităţilor;
  • reactualizează permanent baza de date referitoare la asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
  • informează opinia publice asupra drepturilor pe care le are persoana cu handicap, precum şi rolul familiei în prevenirea instituţionalizării;
  • sensibilizează opinia publică în vederea perceperii problemelor persoanelor cu handicap și pentru prevenirea cazurilor de discriminare;
  • propune derularea de activităţi în vederea prevenirii, reducerii şi eliminării marginalizării şi excluziunii sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap

Compartiment de ingrijire de tip familial

  • Eliberare card european de dizabilitate
  • Facilitarea insertiei pe piata muncii
  • Optiune indemnizatie sau asistent personal
  • Scutire rovinieta

Începând cu anul 2016 se implementează în Romania proiectul pilot „Asigurarea mobilității pentru persoanele cu dizabilități în Romania și Europa”, proiect ce asigura eliberarea documentului denumit „Card european pentru dizabilitate”(denumit în continuare „card”)

Cardul este destinat utilizării de către persoanele cu handicap grav, accentuat, mediu sau ușor, adulți și minori.

Cu ajutorul acestuia, persoanele cu dizabilitati vor putea avea acces gratuit la spectacole, muzee, manifestări artistice si sportive, in țară si străinătate, in tarile partenere din cadrul proiectului: Slovenia, Belgia, Cipru, Italia, Estonia, Finlanda, Malta si Romania.

In vederea eliberării cardului, persoanele cu handicap sau reprezentanții legali ai acestora (sau șefii de centre în cazul persoanelor cu handicap instituționalizate) vor depune la D.G.A.S.P.C. Bacău,  din mun. Bacău, Aleea Ghioceilor nr. 4, in zilele de luni, marti, miercuri sau joi, intre orele 8-15 sau vor fi transmise prin poștă (Poșta Română sau curierat), următoarele documente :

  • cerere tip
  • fotografie recenta format 2/3 (tip buletin)
  • copie certificat încadrare in grad de handicap aflat in termen de valabilitate

Documentele pot fi depuse începând cu data de 16.10.2016.
Se pot solicita detalii la adresa de e-mail : [email protected]

Foarte important :
Pentru a putea utiliza cardul (cu predilecție in cazul participării la evenimente artistice si sportive), persoanele cu dizabilități vor vizita obligatoriu site-ul proiectului si vor urma instrucțiunile în acest sens (exista astfel necesitatea stringenta ca persoanele cu dizabilități si/sau – după caz – reprezentanții legali ai acestora sa aibă acces si cunoștințe de utilizare a internetului).

În prezent se desfășoară acțiunea de colectare a cererilor si de eliberare a cardurilor, programul urmând sa fie funcțional începând cu data de 01 01 2017, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități.

Documente si formulare

  • Cerere pentru acordarea cardului european pentru dizabilitate
  • Pliant card european pentru dizabilitate
  • Afis card european pentru dizabilitate
  • Cerere pentru acordarea cardului european pentru dizabilitate – retiparire

INFORMARE

privind  procedura de acordare a subventiilor  pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dipozitive asistive si tehnologii de acces.

Persoanele cu handicap adulte detinatoare de certificate de incadrare in grad de handicap pot beneficia de o subventie sub forma unui voucher in valoare maxima de pana la 5000 euro, conform art. 4 din Ordinul nr. 721/481/310/2019 din 1 aprilie 2019 privind aprobarea procedurii de acordare a subvenţiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilităţi în accesarea şi utilizarea de tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces.

Prin tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces se înţelege orice produs de asistare, inclusiv dispozitive, echipamente, instrumente şi software, utilizate de către sau pentru persoanele cu dizabilităţi pentru:

  1. participare;
  2. protecţie, suport, training, măsurarea sau înlocuirea funcţiilor sau structurilor corpului şi a unor activităţi;
  3. prevenirea deficienţelor, limitărilor de activitate şi restricţiilor de participare

Conditii de obtinere a subventiei sub forma de voucher:
Proiectul „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități” – cod MySMIS 130164

Persoanele cu dizabilități care pot beneficia de voucher pentru achiziționarea de dispozitive şi tehnologii asistive și tehnologii de acces, altele decât cele finanțate prin Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  • Au cetățenie română și locuiesc în România;
  • Au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap;
  • Sunt șomeri, persoane inactive și persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;
  • Sunt persoane cu vârsta cuprinsă între 18 ani și până la împlinirea condițiilor  de pensionare.
  • Tinerii peste 18 ani care nu au împlinit vârsta de 30 de ani pot beneficia de voucher doar dăcă urmează o activitate de formare profesională sau se află in sistemul de educație (tineri nonNEETs).

Subventia se va acorda sub forma unui voucher tiparit de catre A.N.D.P.D.C.A. si distribuit de catre D.G.A.S.P.C. Bacau.

Voucher-ul se elibereaza la cererea persoanei cu handicap/ a reprezentantului legal care va depune in scris, la sediul D.G.A.S.P.C Bacau, din Aleea Ghioceilor nr. 4, urmatoarea documentatie:

  1. cerere tip;
  2. act de identitate;
  3. certificatul de incadrare in grad de handicap valabil emis de catre Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap;
  4. recomandare scrisa de la medicul specialist privind tipul de tehnologii si dispositive asistive si tehnologii de acces
  5. ACORD-document eliberat de catre Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca din care reiese ca persoana cu dizabilitati beneficiaza de servicii de informare si consiliere profesionala, medierea muncii sau formare profesionala.
  6. angajamentul completat de catre persoana cu dizabilitati prin care declara ca nu va instrăina voucherul;
  • Voucherul este nominal şi netransmisibil, având o perioadă de valabilitate de 6 luni. În cazul neutilizării voucherului în perioada de 6 luni, există posibilitatea eliberării, la cerere, a unui nou voucher cu aceeaşi valabilitate.

Voucherul este folosit exclusiv la achiziţionarea de tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces recomandate de medicul specialist, care se regăsesc în lista cuprinsă în anexa nr. 1.

Dacă valoarea produsului achiziţionat este mai mare decât cea a voucherului, diferenţa este suportată de persoana îndreptăţită sau reprezentantul legal al acesteia, după caz si va fi folosit o singură dată, în perioada de valabilitate a voucherului.

  • După ce obtine voucherul, persoana cu dizabilități se adresează unui furnizor de tehnologie asistivă și primeşte produsul ce trebuie să se afle pe lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare.

Lista se găseşte în Ordinul comun al Ministerului Muncii, Ministerului Sănătății și Casei Naționale de Asigurări de Sănătate 721/481/310/2019, cuprinde, printre altele, stimulatoare  musculare neutilizate ca orteze, alarme de incontinentă, proteze de braț sau antebraț cu articulatii mobile și cupă cu manșon, mâini și degete protetice, articulație de genunchi, proteze ocupare/ aurale/ nazale, scaune cu roti antrenate manual și electric, dispozitive de ridicare pentru a transfera o persoană fără scaun cu rotile în interiorul sau în afara vehiculelor, tastaturi speciale sau urmăritor de ochi etc.

Pentru relatii suplimentare ne puteti cantata direct la sediul D.G.A.S.P.C. din Aleea Ghioceilor nr. 4, Bacau , prin e-mail [email protected] sau la nr. de telefon 0234/576970(cam 7).

Documente si formulare

  • Cerere acordare voucher achizitionare tehnologii assistive
  • Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati
  • Lista Tehnologie asistiva – Ianuarie 2020
  • Anexa 3- recomandare medic
  • Angajament in vederea obtinerii voucherului pentru achizitionare produse tehnologie assistive
  • Buletin informativ ANDPDCA- Mai 2021 – acordare vouchere

Pentru persoanele adulte incadrate in gradul I – grav cu asistent personal – va prezentati urgent cu certificatul de incadrare in grad de handicap la sediul din Aleea Ghioceilor nr. 4

Se depune o cerere scrisa insotita de o copie dupa certificatul de incadrare in gradul grav cu asistent personal si anexa la certificat, la sediul din Aleea Ghioceilor nr. 4, unde se face optiunea intre “asistent personal” si “indemnizatie”, dupa caz,  apoi se merge cu numarul de inregistrare la primaria de domiciliu a persoanei cu dizabilitati;

Pentru copiii incadrati in gradul I – grav cu asistent personal – va prezentati urgent cu certificatul de incadrare in grad de handicap la sediul din Aleea Ghioceilor nr. 4.

Se depune o cerere scrisa insotita de o copie dupa certificatul de incadrare in gradul grav cu asistent personal si anexa, la sediul din Aleea Ghioceilor nr. 4, unde se face optiunea intre “asistent personal” si “indemnizatie”, se merge cu numarul de inregistrare la primaria de domiciliua copilului cu dizabilitati

Documente si formulare

  • Formular cerere adult handicap – vizual COD 4
  • Formular cerere tutore pentru persoana adulta cu handicap
  • Formular – cerere Ordin 2272- inv.I
  • Formular cerere – copil cu handicap

Toate persoanele cu dizabilitati, indiferent de grad, precum si insotitorii la gradul grav sau, dupa caz, asistentii personali ai acestora, detinatori de autoturisme, beneficiaza de scutire de la plata tarifului de utilizare a retelelor de drumuri nationale, prevazut in Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania. (art. 28).

Documente si formulare

  • Declaratie persoana cu handicap pentru insotitor
  • Declaratie reprezentant legal adult
  • Declaratie reprezentant legal parinte pentru insotitor
  • Cerere obtinere rovinieta pentru insotitor persoana cu dizabilitati – ANEXA 2
  • Cerere obtinere rovinieta pentru persoana cu dizabilitati- ANEXA 1
  • Declaratie parinte copil – parinte

Compartiment management de caz persoane adulte

Acte necesare pentru institutionalizarea în cadrul centrelor de protecţie specială pentru persoane adulte cu handicap

    1. Cerere din partea persoanei cu handicap/reprezentantului legal (tutore, curator)/ rudelor de gradul I, soț/ soție; dacă nu există posibilitatea ca solicitantul să întocmească cererea, aceasta va fi redactată de către reprezentantul primăriei de domiciliu.
    2. Copii după: – documente identitate: CI/ BI, certificatele de naştere şi/sau de căsătorie ale persoanei asistate, certificat de nastere/deces al soţului/soţiei, hotărâre de divorţ (după caz),
    3. Acte doveditoare privind veniturile, respectiv adeverinţă de salariu, talon de pensie, adeverinţă de venit eliberata de organele financiare teritoriale, alte acte, după caz ale copiilor/ parintilor solicitantului, adeverinţe de venit eliberate de organele financiare teritoriale, copii de pe hotărâri judecătoreşti prin care s-au stabilit obligaţii de întreţinere ale unor persoane în favoarea sau în obligaţia persoanei asistate, dacă este cazul;
    4. Copii de pe hotărâri judecătoreşti prin care s-au stabilit obligaţii de întreţinere ale unor persoane în favoarea sau în obligaţia persoanei asistate, dacă este cazul, prin care cei care datorează plata contribuţiei lunare de întreţinere au stabilit obligaţii de întreţinere şi faţă de alte persoane;
    5. Documente doveditoare a situaţiei locative (act de proprietate/inchiriere si adeverinta eliberată de primăria de domiciliu ) pentru persoana asistată;
    6. Copie decizie de pensionare, dacă este cazul, pentru persoana asistată;
    7. Ultimul talon de pensie, dacă este cazul – eliberat de Casa Judeţeană de Pensii, pentru persoana asistată;
    8. Raportul de anchetă socială privind situaţia persoanei asistate şi a familiei sale (eliberat de primăria de domiciliu a persoanei asistate);
    9. Dovadă eliberată de primăria de domiciliu, prin care se atestă ca persoanei nu i s-au putut asigura alte servicii in comunitate, daca are sau nu susţinători legali şi motivul pentru care aceştia nu o pot îngriji (in baza unei declaraţii a beneficiarului) și acordul privind susținerea/plata costului mediu anual pentru finanțarea serviciilor sociale destinate protecției şi promovǎrii drepturilor persoanei adulte cu handicap, precum şi a contribuției consiliilor locale la finanțarea acestor servicii.
    10. Cazier judiciar.
    11. Investigaţii paraclinice pentru persoana asistată – pentru completarea dosarului de admitere (VDRL, examen psihiatric, examen psihologic, examen pneumologie – interpretare, examen dermatologic, coproparazitologic, test HIV) si alte analize considerate importante la momentul admiterii in colectivitate
    12. Adeverinţă medic familie pentru intrare în colectivitate, pentru persoana asistată
    13. Copie după fişa medicală de la medicul de familie.
    14. Certificat de persoana cu handicap – copie + Program individual de reabilitare si integrare sociala in care se recomanda institutionalizarea.
    15. Planul individual de servicii – completat de managerul de caz din cadrul Autoritatii Publice Locale
    16. Raportului de evaluare a beneficiarului intocmit de catre Managerul de caz, daca nu este la prima institutionalizare si se propune schimbarea alternativei şi a contextului său de viaţă si va sta la baza propunerii de mentinere sau modificare a tipului de servicii acordate beneficiarului
    17. Curatelă emisă Instanţa de judecată pentru persoana asistată, dacă este diagnosticată cu afecțiuni psihice, după caz;
    18. Raport de evaluare psihologica in vederea stabilirii capacitatii de autoconductie si de administrare a bunurilor proprii si de intelegere a clauzelor contractului de servicii sociale
    19. Declaraţie notarială din partea solicitantului / aparţinătorului că nu există încheiat contract de vânzare – cumpărare cu clauza de întreţinere
    20. Declaraţie tip de înhumare, dată de membrii familiei, alte persoane sau instituţii – pentru completarea dosarului de admitere/respingere;

Documente si formulare

    • Cerere institutionalizare persoana cu handicap
    • Standarde management de caz
    • Standarde persoane adulte cu dizabilitati
    • Centre adulti Bacau

Date de contact

  • Adresa copii: Condorilor, nr. 2, (600302)
  • Telefon copii: 0234.585.071
  • Telefon copii 2: 0234.585.033
  • Telefonul Copilului 119: 119
  • Fax copii: 0234.519.042
  • Email copii: [email protected]
  • Adresa adulti: Aleea Ghioceilor, nr. 4, (600155)
  • Telefon adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.576.970
  • Fax adulti: 0234.511.525
  • Email adulti: [email protected]

Despre noi

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau este institutia care ofera asistenta si sprijin pentru copii, familie, persoane singure, persoane varstnice, persoane aflate in nevoie, abuzate, marginalizate sau cu dizabilitati. Impreuna cu partenerii nostri, organizatii nonguvernamentale, fundatii, spitale, suntem aproape de cei care au nevoie de ajutor.

Legaturi utile

Flux RSS Flux RSS

  • Termeni si conditii
  • Politica de cookie-uri
  • Politica de confidentialitate
  • Responsabili date cu caracter personal
  • Consiliul Judetean Bacau
  • Harta Serviciilor Sociale
  • Primaria Municipiului Bacau
  • Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bacau
  • Casa Judeteana de Pensii Bacau
  • Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bacău
  • Judecatoria Bacau
  • Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie
  • Agentia nationala pentru persoane cu dizabilitati
  • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
  • Guvernul Romaniei
  • Registrul Unic al Transparentei Intereselor

IDI Web Accesibility

Parteneri

CSJ Bacau

Telverde



Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului BacauDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău