Serviciul Economic si Financiar Contabil
Date de contact
- Compartimentul financiar si plăti
- Compartimentul buget - finanțe
- Compartimentul salarizare
- Compartimentul de acordare a facilitatilor pentru persoane cu handicap
Principala activitate a acestui compartiment este aceea de asigurarea plăților a tuturor cheltuielilor de funcționare și capital la toate centrele din structura DGASPC Bacau, cu respectarea bugetul aprobat.
Principalul obiectiv al acestui compartiment este urmărirea utilizării alocațiilor bugetare în scopul cunoașterii rezultatelor și furnizării datelor necesare luării deciziilor privind gestionarea unității.
In cadrul acestui compartiment se asigura monitorizarea cheltuielilor de personal, raportarea lunara pentru intreaga activitate a instituției, se întocmesc statele de plata pentru salariatii DGASPC Bacau, a colaboratorilor si indemnizațiile membrilor Comisiilor de evaluare.
Serviciul economic si financiar contabil
Compartimentul de acordare a facilitatilor pentru persoanelor cu handicap
Aleea Ghioceilor, nr.4
Tel./fax 0234/576970,0234/511525
e-mail:[email protected]
e-mail: [email protected]
Compartimentul de acordare a facilitatilor pentru persoanelor cu handicap reprezinta biroul tehnic de acordare a facilitatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare, pentru persoanele cu dizabilitati (adulti si copii), cu domiciliul in judetul Bacau.
Facilitatile se acorda la cerere (formulare) persoanelor cu handicap, pe baza actelor doveditoare, pe perioada valabilitatii documentului care atesta incadrarea in grad de handicap.
Cererile pentru acordarea facilitatilor se inregistreaza la sediul DGASPC Bacau, Aleea Ghioceilor nr. 4.
Facilitatile (in sensul de constituire a dreptului) se fac incepand cu luna de intrare a valabilitatii certificatului de incadrare .
In situatia expirarii termenului de valabilitate al documentelor de incadrare in grad de handicap si al documentelor de identitate ale persoanelor cu handicap sau a reprezentantilor acestora, in conformitate cu prevederile legale, se suspenda obtinerea facilitatilor legale.
Categorii de beneficiari:
- Adultii si copiii cu handicap, cetateni romani, cetateni ai altor state sau apatrizi, pe perioada in care au, potrivit legii, domiciliul sau resedinta in judetul Bacau;
- Persoana care are in ingrijire, supraveghere si intretinere un copil cu handicap;
- Asistentii personali, asistentii personali profesionisti cu domiciliul sau resedinta in judetul Bacau;
- Asistentii maternali cu domiciliul sau resedinta in judetul Bacau;
Servicii oferite beneficiarilor:
- Sunt oferite, la cerere, informatii in legatura cu prevederile legislatiei in vigoare privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
- Preluarea, prelucrarea documentatiei necesare si acordarea biletelor pentru transportul interurban;
- Preluarea, prelucrarea documentatiei necesare si acordarea legitimatiei de transport urban de suprafata;
- Prelucrarea documentatiei necesare si acordarea legitimatiei persoanelor cu handicap;
- Preluarea documentatiei necesare in vederea emiterii rovinietei;
- Prelucrarea documentatiei necesare si acordarea cardului european de dizabilitate;
- Preluarea documentatiei pentru decontarea carburantului necesar deplasarii cu autoturismul;
- Preluarea documentatiei pentru acordarea bonurilor de carburant in baza art 24 alin (9) si (10) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Acte necesare pentru obtinerea facilitatilor:
- Pentru acordarea gratuitatii la transport interurban
- a) persoane adulte cu handicap gradul accentuat:
- optiune (model cerere adulti);
- cerere pentru acordarea facilitatilor de transport interurban;
- certificatul incadrare in grad de handicap – fotocopie;
- original si fotocopie dupa actul de identitate al persoanei cu handicap si al reprezentantului legal, dupa caz;
- copie dupa actul ce atesta calitatea de reprezentant legal al solicitantului, daca este cazul (dispozitia de tutore in copie si original, in situatia in care persoana cu handicap a fost pusa sub interdictie, imputernicire notariala, in acest sens, data de catre persoana cu handicap/reprezentantul legal, sau in baza cererii asistentului personal).
b)copii cu handicap gradul accentuat:
- Optiune (model cerere adulti);
- Cerere pentru acordarea facilitatilor de transport interurban;
- Certificatul incadrare in grad de handicap – fotocopie;
- Original si fotocopie dupa actul de identitate al persoanei cu handicap si al reprezentantului legal, dupa caz.
c)persoane adulte/minor cu handicap gradul grav, care au optat pentru a primi indemnizatie:
- optiune (model cerere adulti);
- cerere pentru acordarea facilitatilor de transport interurban;
- certificatul incadrare in grad de handicap – fotocopie;
- original si fotocopie dupa actul de identitate al persoanei cu handicap si al reprezentantului legal, dupa caz;
- copie dupa actul ce atesta calitatea de reprezentant legal al solicitantului, daca este cazul (dispozitia de tutore in copie si original, in situatia in care persoana cu handicap a fost pusa sub interdictie, imputernicire notariala, in acest sens, data de catre persoana cu handicap/reprezentant ul legal, sau in baza cererii asistentului personal);
- fotocopie dupa dispozitia de plata a indemnizatiei pentru persoana cu dizabilitate, care primeste indemnizatia de la primaria de domiciliu.
d)persoane adulte/copii cu handicap gradul grav cu asistent personal:
- optiune (model cerere adulti)
- cerere pentru acordarea facilitatilor de transport interurban;
- certificatul incadrare in grad de handicap – fotocopie;
- original si fotocopie dupa caz, si al asistentului personal; actul de identitate al persoanei cu handicap si al reprezentantului legal, dupa caz,si a asistentului personal;
- copie dupa actul ce atesta calitatea de reprezentant legal al solicitantului, daca este cazul (dispozitia de tutore in copie si original, in situatia in care persoana cu handicap a fost pusa sub interdictie, imputernicire notariala, in acest sens, data de catre persoana cu handicap/reprezentant ul legal, sau in baza cererii asistentului personal);
- contractul individual de munca al asistentului personal si adeverinta de salariat de la primaria de domiciliu(doar pentru contractul de munca unde se stipuleaza perioada nedeterminata).
- Pentru acordarea legitimatiei de transport urban de suprafata
- a) persoana cu handicap cu certificat de incadrare in grad de handicap gradul accentuat sau grav, grav cu asistent personal trebuie sa solicite:
- documentul pe baza fotocopiei dupa certificatul de incadrare in grad de handicap;
- fotocopie si original document de identitate;
- fotografie 2/3, color, recenta, tip buletin;
- copie dupa actul ce atesta calitatea de reprezentant /reprezentant legal al solicitantului.
- b) asistentii personali, care solicita eliberarea legitimatiei de transport urban de suprafata trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
- Fotocopie certificat handicap de incadrare in grad de handicap;
- Original si copie carte de identitate a asistentului personal;
- Contractul individual de munca-fotocopie.
- Adeverinta de salariat, daca perioada de valabilitate a contractului de munca este nedeterminata;
- Legitimaţia acordată persoanelor cu handicap este eliberată de direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, la cerere, este valabilă şi recunoscută pe întreg teritoriul ţării, si pentru eliberarea ei este nevoie si de o fotografie 2/3 cm color, recenta, tip buletin;
- Persoanele cu handicap, reprezentanţii legali ai acestora, precum şi părintele, tutorele sau persoana care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului cu handicap grav sau accentuat, în baza unei măsuri de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii, îşi exprimă opţiunea pentru acordarea gratuităţii la transportul interurban sau pentru decontarea carburantului necesar deplasării cu autoturismul, prin cerere. Decontarea carburantului necesar deplasării cu autoturismul aflat în proprietatea persoanelor cu handicap, familiei, asistentului personal, însoţitorului sau furnizorului de servicii sociale se face în baza unei cereri de decontare. Cererea de decontare cuprinde o declaraţie pe propria răspundere potrivit căreia călătoria cu autoturismul a avut loc în interesul persoanei cu handicap, precum şi acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Cererea de decontare se depune la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, în termen de 60 de zile de la data efectuării călătoriei, şi este însoţită de bonul/bonurile fiscal(e) de carburant, emis(e) de societăţile de distribuţie a produselor petroliere, fotocopie dupa cartea de identitate si fotocopie dupa certificatul de incadrare in grad de handicap.
- Cardul european pentru dizabilitate, se obtine, la cerere(formular adulti), si trebuie insotita de o fotografie 2/3 cm, color, recenta, tip buletin.
- Eliberarea unei roviniete conform art. 28 din Legea nr. 448/2006 se face la cerere (formulare adulti), iar la dosar terbuie atasate urmatoarele documente in copie;
- Certificat incadrare in grad de handicap al minorului/adultului;
- Document de identitate persoana cu dizabilitate, insotitor;
- Cartea de identitate si certificatul de inmatriculare al autoturismului;
- Cererea anexa 1 sau 2, dupa caz;
- Declaratia 1 sau 2(in functie de situatie).
Atributii:
- Realizeaza bugetul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bacau;
- Gestioneaza planul de investitii si achizitii;
- Coordoneaza activitatile de achizitii publice;
- Efectueaza analiza economico-financiara a insitutiei;
- Administreaza bunurile imobile si mobile ale DGASPC Bacau;
- Se implica in realizarea proiectelor si programelor proprii sau in parteneriat cu organizatii non-guvernamentale si asigura suportul financiar al acestora monitorizeza respectarea termenelor si a bugetelor proiectelor si programelor derulate;
- Asigura plata salariilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap, ale asistentilor maternali si ale personalului din subordine;
- Asigura plata drepturilor cuvenite, potrivit legii, persoanelor cu handicap precum si plata tuturor achizitiilor si serviciilor efectuate de centrele din subordine si aparatul propriu;
- Administreaza centrele de plasament din subordine, asigurandu-le beneficiarilor suportul material corespunzator (harna, echipament, medicamente, dotari);
- Identifica resursele comunitare care pot fi utilizate in situatii de urgenta.