Serviciul Juridic și Contencios
Date de contact
Serviciul Juridic și Contencios este organizat în 3 compartimente:
1. Compartimentul juridic și contencios cu atribuții:
- reprezintă D.G.A.S.P.C. Bacău în cauzele de orice natură aflate pe rolul instanţelor, parchetelor şi celorlalte instituţii cu competenţe jurisdicţionale curți de arbitraj, Curtea Constituțională sau Avocatul Poporului (inclusiv interogatorii, probe testimoniale, redactare căi de atac și depunere la instanțe, reprezentare în înstanță, legalizări hotărâri și puneri în executare);
- reprezintă D.G.A.S.P.C. Bacău şi în alte acţiuni de natură litigioasă: conflicte de muncă, acţiuni în pretenţii, anulări de acte administrative, drepturi băneşti, acţiuni în revendicări imobiliare etc.;
- acordă consultanţă şi asistenţă juridică de specialitate serviciilor şi celorlalte componente funcţionale din structura organizatorică a D.G.A.S.P.C. Bacău în realizarea atribuţiilor ce le revin conform prezentului regulament şi a celorlalte prevederi legale incidente;
- avizează pentru legalitate contractele formare în care D.G.A.S.P.C. Bacău are calitatea de angajator;
- acordă consultanţă şi asistenţă juridică de specialitate tuturor categoriilor de beneficiari ai serviciilor oferite de D.G.A.S.P.C. Bacău;
- concepe şi redactează opinii juridice cu privire la aspectele legale ale lucrărilor repartizate;
- avizează contractele, convenţiile şi protocoalele cu caracter patrimonial şi nepatrimonial în care D.G.A.S.P.C. Bacău este parte; participă la negocierea şi medierea oricăror divergenţe contractuale;
- înaintează către ordonatorul principal de credite (Consiliul Județean Bacău), conform prevederilor legale, propuneri de hotărâri, în vederea aprobării acestora în cadrul sedinței Consiliului Județean;
- salariaţii serviciului fac parte din componenţa Comisiei de cercetare a abaterilor disciplinare care îşi desfăşoară activitatea la nivelul instituţiei;
- ține evidența contractelor de utilități;
- salariaţii Serviciului fac parte din comisia de negociere la nivel de D.G.A.S.P.C. Bacău a contractului colectiv de muncă;
- intocmeşte hotărârile Colegiului director al D.G.A.S.P.C. Bacău şi ţine evidenţa acestora.
2. Compartimentul juridic pentru protecția drepturilor copilului și a persoanelor adulte, cu următoarele atribuții:
- formulează şi înaintează instanţei judecătoreşti competente acţiunile privind stabilirea măsurilor de protecţie specială a copilului, adopții în toate fazele, decăderea din drepturile părinteşti, tutele, ordonanțe președințiale (interogatorii, probe testimoniale, redactare căi de atac și depunere instanțe, reprezentare înstanță, legalizări hotărâri și puneri în executare, certificatele de soluții);
- organizează evidenţa operativă a cazurilor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
- acordă copilului capabil de discernământ consultanţă, asistenţă şi sprijin de specialitate în exercitarea dreptului său la libera exprimare a opiniei;
- redactează, înregistrează, urmărește și definitivează contracte de voluntariat;
- verifică legalitatea acordurilor, protocoalelor de colaborare sau altor forme de colaborare în care D.G.A.S.P.C. Bacău este parte în domeniul protecției copilului, ține evidența acestora și le înaintează spre avizare șefului de serviciu;
- acordă consultanță juridică conform legii tuturor beneficiarilor;
- întocmeşte proiectele de dispoziţie ale directorului general privind admiterea în centrele rezidenţiale din subordinea D.G.A.S.P.C. Bacău a persoanelor adulte şi le avizează pentru legalitate;
- întocmeşte proiectele de dispoziţie și le avezează pentru legalitate privind măsurile în regim de urgență, plasamente simple, modificări alternative sau găzduiri din unitățile aflate în subordinea Direcției, componenta copil;
- participă la perfectarea contractelor de colaborare sau asociere între D.G.A.S.P.C. Bacău şi organizaţii neguvernamentale;
- verifică legalitatea acordurilor, protocoalelor de colaborare sau altor forme de colaborare în domeniul persoanelor adulte în care D.G.A.S.P.C. Bacău este parte și le înaintează spre avizare șefului de serviciu;
- redactează întâmpinări, precizări, concluzii scrise și orice alte documente necesare soluționării dosarelor sau proceduri în care au fost contestate certificatele de încadrare în grad de handicap (interogatorii, probe testimoniale, redactare căi de atac și depunere instanțe, reprezentare înstanță, legalizări hotărâri și puneri în executare);
- acordă consultanță juridică conform legii beneficiarilor;
- colaborează cu Serviciul de Probațiune aflat în subordinea Tribunalului Bacău;
- îndeplineşte orice alte atribuţii în conformitate cu competenţele profesionale stabilite de conducerea D.G.A.S.P.C. Bacău
3. Compartimentul arhivă cu următoarele atribuții:
- iniţiază şi organizează activitatea de întocmire a nomenclatorului arhivistic;
- asigură legătura cu Arhivele Naţionale, în vederea verificării şi confirmării nomenclatorului arhivistic;
- urmăreşte modul de aplicare a nomenclatorului la întocmirea dosarelor;
- verifică şi preia de la serviciile creatoare de documente, pe bază de inventar, dosarele constituite;
- întocmeşte inventare, conform anexei nr. 2 din Legea nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale, pentru documentele fără evidenţă aflate în depozit;
- ţine evidenţa tuturor intrărilor şi ieşirilor de documente din arhivă pe baza unui registru de evidenţă curentă;
- pune la dispoziţie, pe bază de semnătură, şi ţine evidenţa documentelor împrumutate compartimentelor creatoare; la restituire, verifică integritatea documentului împrumutat; după restituire, acestea vor fi integrate la fond;
- convoacă comisia de selecţionare în vederea analizării dosarelor cu termene de păstrare expirate, propuse pentru eliminare ca fiind nefolositoare;
- întocmeşte formele prevăzute de lege pentru conformitatea lucrării de selecţionare de către Arhivele Naţionale;
- verifică periodic termenul de păstrare a documentelor conform legislației actuale;
- asigură predarea integrală a arhivei selecţionate la unităţile de recuperare.
4. Documente de interes public:
- actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
- structura organizatorică;
- Codul de Conduită etică;
- Regulamentul de organizare și funcționare al DGASPC Bacău;
- Regulamentele de organizare și funcționare a serviciilor sociale;
- Regulamentul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Regulamentul privind reorganizarea DGASPC Bacău;
- Dispoziții cu caracter normativ privind desemnarea persoanelor responsabile cu protecția și promovarea datelor cu caracter personal;